کد خبر: 17772
A

ادامه تظاهرات علیه خشونت پلیس برای دومین شب متوالی در پاریس

صدها تن از اعضای جامعه آسیا و حامیان گروه‌های ضد نژادپرستی در مقابل یکی از پاسگاه‌های پلیس فرانسه در شمال شرق پاریس برای دومین شب متوالی تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به کشتن یک مرد چینی به دست پلیس این کشور نشان دادند.

ادامه تظاهرات علیه خشونت پلیس برای دومین شب متوالی در پاریس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، افسران پلیس این کشور برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

تصاویر پخش شده در پایگاه اینترنتی راشا تودی نشان می‌دهد که پلیس ضد شورش در تلاش بوده تا معترضان را متفرق کند.

فعالان و اعضای جامعه آسیا در نزدیکی پاسگاه پلیس منطقه ۱۹ پاریس راهپیمایی کرده و در نهایت با این نیروها درگیر شده که طی آن 35 تن بازداشت شدند.

این معترضان خواستار اجرای عدالت در خصوص کشته شدن شائویو لیو تبعه چین شدند که روز یکشنبه به دست پلیس فرانسه کشته شد. این مرد چینی ۵۶ ساله در جریان ورود به خانه‌اش به خاطر «اختلافات خانوادگی» به دست یکی از افسران پلیس واحد مبارزه با جرم کشته شد.

معترضان شعار «پلیس قاتل» و «بی‌عدالتی» سر دادند و بنرهایی در دست داشتند.

یکی از منابع پلیس گفت: پس از آنکه یک اختلاف خانوادگی گزارش شد افسران پلیس به خانه این مرد چینی وارد شدند. این مرد به محض باز شدن در با یک چاقو به یکی از افسران پلیس حمله کرده و وی را مجروح ساخت.

به گفته مقامات، همکار این افسر پلیس به مرد چینی شلیک کرده و باعث کشته شدن وی شد.

در همین حال دولت چین از پاریس خواست تا امنیت و حقوق قانونی و منافع شهروندان چینی در فرانسه را تضمین کرده و نسبت به این مساله به صورت مناسبی واکنش نشان دهد.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر