کد خبر: 17792
A

بازدید دکتر جهانگیری از مراکز کشاورزی و صنعتی رباط کریم

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر چهارشنبه با حضور در چند مرکز کشاورزی و تولیدات صنعتی در شهرستان رباط کریم در اطراف تهران از نزدیک در جریان روند فعالیت های آنان قرار گرفت .

بازدید دکتر جهانگیری از مراکز کشاورزی و صنعتی رباط کریم

دیده بان ایران - دکتر جهانگیری در جریان سفر به شهرستان رباط کریم به همراه وزیر جهادکشاورزی و استاندار تهران از مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار، شرکت کشت زعفران، شرکت نوین آبزیان ستاره آسیا و نمایشگاه تولید مبل رباط کریم بازدید کرد.
مجموع سرمایه گذاری مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار ٥٠ میلیارد ریال و ظرفیت تولید این مرکز یک میلیون اصله نهال کشت بافتی و ٥٠٠ هزار شاخه گل رز است.
فاز اول این مجموعه که به تولید گل های رز شاخه بریده هلندی اختصاص دارد از آبان ماه ١٣٩٠فعالیت خود را آغاز کرد.
این مرکز با رویکرد اصلی کشت بافت گل های زینتی، گیاهان دارویی و پایه های رویشی درختان میوه دانه دار و هسته دار به عنوان فاز دوم پروژه در بهمن ١٣٩١ راه اندازی شده است.
میزان اشتغالزایی این مرکز ٧٠ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم است.
در شرکت کشت زعفران شهرستان رباط کریم نیز در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول، حدود ٨٠ هکتار است و پیش بینی می شود سطح زیر کشت تا پایان برنامه ٥ ساله ششم به حدود ٨٠٠ هکتار افزایش یابد.
ارزش تولید سالانه در این مرکز سالانه ٢٨ میلیارد ریال است و میزان اشتغالزایی آن به طور مستقیم١٠٠نفر است.
فعالیت مرکز پرورش ماهیان زینتی شرکت نوین آبزیان ستاره آسیا نیز در زمینه تولید و پرورش انواع ماهی است که در زمره برترین تولیدکنندگان ایران قرار دارد.
مساحت کل این مجموعه 13 هزار و ٧٣٢ متر مربع و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه٤٠ میلیارد ریال و میزان اشتغال زایی آن ٢٥ نفر به صورت مستقیم و ١٠٠ نفر به صورت غیرمستقیم است.
نمایشگاه مبل رباط کریم هم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده، تولیدات کارگاه های مبل شهرستان رباط کریم و شهرهای اطراف را به طور مستقیم در معرض دید و خرید بازدیدکنندگان قرار می دهد.
این نمایشگاه در زمینی به مساحت ١٢هکتار طراحی و ساخته شده و فاز نخست آن در ٨هزار متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر