کد خبر: 18286
A

افزایش ناگهانی بهای جهانی نفت در پی حمله نظامی آمریکا به سوریه

بهای جهانی نفت خام امروز جمعه در پی حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه، با بیش از 2 درصد افزایش به بالاترین سطح در یک ماهه اخیر رسید.

افزایش ناگهانی بهای جهانی نفت در پی حمله نظامی آمریکا به سوریه

دیده بان ایران - خبرگزاری رویترز از سنگاپور نوشت: اما با توجه به کم بودن احتمال تهدید این حمله فوری نسبت به عرضه نفت، قیمت ها اندکی بعد کاهش یافت. به گفته معامله گران، بهای نفت برنت که بازار خرید و فروش آن پیش از این عملیات ارتش آمریکا، چندان گرم نبود، پس از انتشار خبر آن، ناگهان به 56 دلار و هشت سنت رسید و سپس به سطح 55 دلار و 51 سنت بازگشت که بازهم نسبت به قیمت روز پیش از آن 1.1 درصد بالاتر بود.
بهای نفت پایه آمریکا «دبلیو تی آی» نیز با جهش بیش از 2 درصدی به 52 دلار و 94 سنت رسید و سپس به سطح 52 دلار و 35 سنت بازگشت که 1.26 درصد افزایش نشان می دهد. 
به این ترتیب بهای هر دو نوع نفت پایه در معاملات روز جمعه به بالاترین میزان از اوایل ماه گذشته (مارس) افزایش یافت. 
گرچه تولید نفت خام سوریه محدود است، اما مکان و موقعیت جغرافیایی این کشور در خاورمیانه و هم پیمانی آن با کشورهای تولید کننده عمده نفت مانند روسیه و ایران، نگرانی هایی در باره احتمال اختلال در عرضه محموله های نفتی بر اثر گسترش درگیری های سوریه، ایجاد کرد. 
مسکو و تهران حملات موشکی آمریکا به سوریه را به شدت محکوم کرده اند. 
به گزارش ایرنا، نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر