کد خبر: 18299
A
در بیانیه ای تاکید شد:

موگرینی:ازحمله موشکی آمریکامطلع بودیم/بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه ای، با بیان اینکه بروکسل در جریان تصمیم آمریکا برای حمله موشکی به سوریه قرار گرفته بود، بر لزوم حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی تاکید کرد.


موگرینی:ازحمله موشکی آمریکامطلع بودیم/بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

 دیده بان ایران - فدریکا موگرینی در این بیانیه افزود: آمریکا به اتحادیه اروپا اطلاع داده بود که بر اساس تحقیقات صورت گرفته دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و بدین منظور حملاتی را علیه پایگاه هوایی شعیرات به منظور جلوگیری از استفاده از سلاح های شیمیایی مرگبار صورت خواهد داد.
موگرینی گفت: آمریکا همچنین به ما اطلاع داد که این حملات محدود و به منظور جلوگیری از استفاده بیشتر از سلاح های شیمیایی صورت خواهد گرفت. 
وی در همین حال اضافه کرد: اتحادیه اروپا به حمایت از تلاش های سازمان منع تسلیحات شیمیایی از به‌کارگیری جنگ‌افزارهای شیمیایی به ویژه در سوریه و کار تحقیقات مشترک این سازمان و سازمان ملل متحد در زمینه استفاده از سلاح های شیمیایی ادامه خواهد داد.
موگرینی در این بیانیه تصریح کرد: اتحادیه اروپا بر این باور است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و به تمامیت ارضی، وحدت و استقلال دولت سوریه پایبند است.
وی گفت: تنها راه حل معتبر سیاسی برای سوریه، در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره شده است که ضامن صلح و ثبات در این کشور و شکست داعش و سایر گروه های تروریستی مندرج در فهرست سازمان ملل متحد می باشد. 
موگرینی افزود: اتحادیه اروپا از گفت وگوهای صلح سوریه در ژنو برای رسیدن به راه حل سیاسی و پایان دادن به بحران در این کشور حمایت به عمل می آورد.
وی گفت: این گفت وگو ها که در کنفرانس بین المللی حمایت از آینده سوریه و منطقه به میزبانی اتحادیه اروپا در بروکسل صورت گرفت، بیش از پیش مورد نیاز است.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر