کد خبر: 18361
A
احمدی در جمع خبرنگاران:

با تخریب‌های انتخاباتی برخورد می‌کنیم/ عاقبت خود را فدای کسی نمی‌کنم

رییس ستاد انتخابات کشور گفت که با تبلیغات زودهنگام و تخریب‌های انتخاباتی برخورد می‌کنیم.

با تخریب‌های انتخاباتی برخورد می‌کنیم/ عاقبت خود را فدای کسی نمی‌کنم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌اصغر احمدی در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات ستاد انتخابات وزارت کشور برای انتخابات پیش‌رو گفت: در اولین نشستی که با معاونان سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداران سراسر کشور در سال جاری داشتم برپایه سه انتخابات میان دوره ای مجلس، شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بحث‌هایی مطرح شد.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: دستور شروع انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزیر کشور در  روز سه شنبه ۲۲ فروردین ۹۶ صادر خواهد شد و ما در ستاد انتخابات در وزارت کشور از داوطلبانی که خود را واجد شرایط می‌دانند به مدت ۵ روز ثبت نام به عمل می‌آوریم.

او با اشاره به اینکه ستاد انتخابات کشور چهار عضو اداری دارد که ریاست هیات بر عهده وزیر کشور است، گفت: در این هیات وزیر اطلاعات، دادستان و یکم نفر از  مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در این هیات حضور دارند.

احمدی در مورد تعرفه‌های انتخاباتی نیز گفت: برای هر سه انتخابات بالغ بر ۲۰۰ میلیون برگه رای طراحی، چاپ و آماده شده است. مهرهای انتخاباتی و ملزومات مورد نیاز با حضور نمایندگان هیات‌های نظارت اعم از شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به استان‌ها ارسال شده و در این جلسه با معاونان حرف من این بود که برای یک برگه و مهر هم نباید هیچ گونه شائبه‌ای داشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور در مورد تبلیغات زودهنگام و تخریب‌های انتخاباتی گفت: انتخابات ریاست جمهوری از ۲۲ فروردین دستور شروع انتخابات، دستور هیات اجرایی و ثبت‌نام آغاز می‌شود.

او ادامه داد: وقتی هدف ایجاد فضای شور و نشاط  برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است، باید این فضا  را با تمهیدات لازم  فراهم کنیم.

احمدی خاطر نشان کرد: این که عده‌ای از احزاب و غیره به دنبال رایزنی باشند و نامزدی  معرفی کنند، اینها را تبلیغات انتخاباتی زودهنگام نمی‌دانیم. اگر میتینگی برگزار شود و یا آگهی منتشر شود یا عکسی چاپ شود این ها به عنوان تخلف انتخاباتی و تبلیغات زودرس خیلی جزو تخلفات به حساب نمی آید اما اگر بر اساس  قانون که ذکر شده و مصداق بارز است انجام شود ما برخورد خواهیم کرد.

احمدی درباره استفاده از شبکه های اجتماعی در زمان انتخابات نیز گفت: بعضی اوقات گزارش می دهند که از شبکه های اجتماعی برای  این که چه کسی کاندیدا شده است و یا قرار است کاندید شود استفاده می کنند که باید بررسی شود جرم.است یا خیر.

او ادامه داد: اما در زمان تبلیغات بحث دیگرب است ،  از مجموعه رسانه های دیداری و نوشتاری کسانی قلم به دست می گیرند از این ابزار برای تخریب استفاده می کنند،  تخریب مقوله دیگری است که چه بسا جرم به حساب می آید.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر کسی مورد هجمه قرار می گیرد باید مطلع باشد که به مراجع قضایی مراجعه وعاده حیثیت کند و برای مقابله با مجرم اعاده دعوی کند.

احمدی افزود: در ستاد انتخابات کشور من به همه رده ها در سطح استان‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری تاکید کردم مکلفند چنانچه با این گونه موارد مواجه می شوند به مراجع ذیربط گزارش و تذکر دهند.

او با بیان این که اگر حقوق فردی باشد خودشان شکایت کنند عنوان کرد: مدعی العموم با موارد تخلف قطعا برخورد خواهد کرد.

احمدی تاکید کرد:  در ستاد انتخابات کشور هماهنگی وجود دارد تا فضای انتخابات منفی نشود و دیگران سوء استفاده نکنند و این هماهنگی به طور عام وجود دارد .

او در مورد خرید و فروش سایت ها و کانال های تلگرامی هم اظهار داشت: این که سایت یا کانالی را خریداری می‌کنند بحث حقوقی است و  جزو تجارت به حساب می‌آید یا نه در جایگاهی نیستم  این که کسی سایتی را  برای تخریب خریده باشد کار خوبی نیست.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره افراد واجد شرایط رای با بیان اینکه اشخاص باید ۱۸ سال داشته باشند گفت:ملاک برای سرشماری است که مرکز آمار یران ارائه داده است البته در نوع سرشماری بین مرکز آمار و نفوس و مسکن یک اختلاف دستگاه وجود دارد که عدد سنگینی نیست امید است به زودی معلوم شود.

او در ادامه افزود: تا جایی که حضور ذهن دارم در سال ۹۴ . ۵۵ میلیون نفر بود و باز هم تاکید می کنم تا ۲۹ اردیبشهت کسانی که وارد جمعیت ۱۸ سالگی به بالا می شوند و کسانی هم رحلت کنند با اضافه و کسر بر اساس آمار در اختیار ثبت احوال روشن است.

احمدی درباره شایعه‌ای در مورد سفرهایی که در کنار رئیس جمهور حضور دارد نیز گفت:سفرهای  رییس جمهوری برای  بازدید و افتتاح پروژه هاست و بعد از ۲۲فرودین من در مقام رئیس ستاد انتخابات کشور خواهم بود.

او ادامه داد: تصمیم گرفته‌ام عاقبت خودم را فدای کسی نکنم. اگر کسی این سفرها را تبلیغاتی فرض می کند اشتباه است. سفرها زمان خود را دارد. اگر کسی بگوید تبلیغاتی شده به خود هم باید تذکر دهم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر