کد خبر: 18465
A

یک مشاور امنیتی دیگر ترامپ هم کنار می‌رود

معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، تنها پس از حدود ۳ ماه حضور در کاخ‌سفید، واشنگتن را به مقصد سنگاپور ترک خواهد کرد.

یک مشاور امنیتی دیگر ترامپ هم کنار می‌رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز، «کی.تی. مک فارلند» معاون مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، تنها پس از حدود ۳ ماه حضور در کاخ‌سفید، واشنگتن را به مقصد سنگاپور ترک خواهد کرد.

مک فارلند که پیش‌تر تحلیل‌گر تلویزیون «فاکس» بود، قرار است سفیر جدید آمریکا در سنگاپور شود.

جدایی مک‌فارلند از دایره مشاوران کاخ‌سفید تنها چند روز پس از آن روی می‌دهد که ترامپ «استیو بنن» استراتژیست ارشد خود را هم از شورای امنیت ملی کنار گذاشت.

شورای امنیت ملی آمریکا به رئیس‌جمهوری در زمینه مسایل امنیت ملی و روابط خارجی مشورت می‌دهد.

حضور استیو بنن در این شورا از همان ابتدا (ماه ژانویه) هم جنجال برانگیز شده بود چرا که منتقدان می‌گفتند حضور او شورای امنیت ملی را «سیاسی می‌کند».

به نظر تحلیل‌گران؛، تحولات اخیر در پیرامون شورای امنیت ملی آمریکا می‌تواند بیانگر این باشد که ژنرال «دیموند هرست مک‌مستر»، که جایگزین «مایکل فلین» شده است در حال «پاکسازی و بازسازی» این شورا است.

ژنرال مایکل فلین پس از آن که مشخص شد درباره ماهیت سخنانش با سفیر روسیه به «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری حقیقت را نگفته، با استعفایی شبیه به اخراج، آن هم تنها پس از سه هفته آغاز به کار، کاخ‌سفید را ترک کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر