کد خبر: 18482
A

مشاور امنیت ملی آمریکا: ترامپ به دنبال اقدامات نظامی بیشتر در سوریه است

مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفت: دونالد ترامپ به دنبال اقدامات نظامی بیشتری در سوریه است اما در عین حال برای "حل سیاسی" بحران تلاش می‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا: ترامپ به دنبال اقدامات نظامی بیشتر در سوریه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ ژنرال هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت: امکان دارد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اقدامات نظامی بیشتری را در سوریه انجام دهد.

وی در عین حال مدعی شد: رئیس جمهور به دنبال "راه حل سیاسی" بحران سوریه است.

مک‌مستر افزود: ما نیازمند این هستیم که تمام تلاش خود را به کار گیریم. ما نیازمند راه حل سیاسی برای این مشکل بسیار پیچیده هستیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا عنوان داشت: ترامپ به دنبال واکنش جهانی به اقدام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است که شامل هم پیمانان آن از جمله روسیه و ایران نیز خواهد شد.

وی در تشریح سیاست خارجه ترامپ گفت: دولت آمریکا همزمان تلاش خواهد کرد دولت اسد را تغییر داده و گروه تروریستی داعش را در سوریه نابود کند.

مک‌مستر افزود: پیام جامع این است؛ ترامپ به اقدام اسد پاسخ داده است چرا که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا سال 2013 در اجرای این وعده شکست خورد.

وی با بیان اینکه این اولین باری است که آمریکا به اقدامات دولت سوریه واکنش نشان می‌دهد، گفت: رئیس جمهور هر تصمیمی را که برای مردم آمریکا بهتر بداند اتخاذ خواهد کرد.

مک‌مستر مدعی شد: باید از روسیه پرسید چطور وقتی مستشارانش در پایگاه هوایی الشعیرات سوریه حضور داشته‌اند نمی‌دانسته که سوریه برای انجام یک حمله شیمیایی برنامه‌ریزی کرده است.

وی گفت: در حال حاضر من فکر می‌کنم که همه در جهان، روسیه را بخشی از مشکل می‌بینند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر