کد خبر: 18506
A
نعمت احمدی در گفتگو با دیده بان ایران:

هیئت اجرایی مرجع قطعی احراز صلاحیت نامزدها نیست

نعمت احمدی : هیئت اجرایی مرجع قطعی نیست و صرفا از مراجع چهارگانه استعلام می‌گیرد که ممکن است فرد پرونده ای در حال جریان داشته باشد.

هیئت اجرایی مرجع قطعی احراز صلاحیت نامزدها نیست

دیده‌بان ایران_ محمود اکبری کیا: حمید رسایی نماینده تهران در مجلس نهم بعد از آنکه در جریان انتخابات مجلس دهم، توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شد؛ برای رسیدن به مجلس_حوزه انتخابیه اصفهان را که مینو خالقی در آن رای آورده و منتخب سوم شده بود اما به دلایل نامعلومی رد صلاحیت شد_ را انتخاب و بعد از تحرکاتی که در این شهر داشت در انتخابات میاندوره ای اصفهان ثبت نام کرد.

رسایی که یک بار از سوی هیئت اجرایی انتخابات در سال گذشته رد صلاحیت شده بود بار دیگر هم از سوی هیئت اجرایی رد صلاحیت شد.

یک رسانه در این رابطه از قول رسایی نوشته بود :« از طرف فرمانداری اصفهان طی نامه مکتوبی به بنده اعلام شد که برای انتخابات میاندوره ای از اصفهان رد صلاحیت شده ام.» اما هیئت نظارت بر انتخابات  صلاحیت رسایی را برای کاندیداتوری در حوزه انتخابیه اصفهان تایید کرد. در همین زمینه نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری در گفتگو با دیده‌بان ایران اظهار داشت: وقتی کسی از سوی هیئت اجرایی رد صلاحیت می شود برابر قانون می تواند به هیئت نظارت اعتراض کند.

وی ادامه داد: هیئت اجرایی مرجع قطعی نیست و صرفا از مراجع چهارگانه استعلام می‌گیرد که ممکن است فرد پرونده ای در حال جریان داشته باشد.

نعمت احمدی افزود : هیئت اجرایی انتخابات حکم قطعی محکومیت افراد را در بررسی ملاک قرار می دهد نه پرونده های در حال جریان که هنوز حکم قطعی درباره آن صادر نشده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر