کد خبر: 18669
A

خواص شگفت انگیز انبه

طعم خوش و عالی انبه چنان توجه مردم را به خود جلب می‌کند که اکثرا فراموش می‌کنند، به خواص این میوه هم توجه نشان دهند. این میوه خوشمزه برای سلامتی بدن بسیار مفید می‌باشد.

خواص شگفت انگیز انبه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یک فنجان انبه خرد شده، حاوی 105 کالری انرژی، 75 درصد ویتامین C، 25 درصد ویتامین A، 11 درصد ویتامین B و B6، 9 درصد مس، 7 درصد پتاسیم و 4 درصد منیزیم است.

از این رو، برای آشنایی بیشتر با فواید بسیار مفید این میوه، برخی از مهم ترین خاصیت های انبه را در ادامه بیان می کنیم.

انبه و پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدان مانند کوارستین، ایزوکوارسیترین، استروگالین، فیستین، گالیک اسید و متیل گالات و همچنین آنزیم های فراوان موجود در انبه می تواند از وقوع سرطان روده، سینه، خون و پروستات جلوگیری کند.

انبه؛ پایین آورنده کلسترول خون

انبه سرشار از فیبر، پکتین و ویتامین C می باشد؛ در نتیجه، می تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کند.

انبه؛ تمیز کننده پوست بدن

از انبه به دو شکل خوراکی و موضعی، می توان برای از بین بردن جوش های روی پوست و همچنین کورک استفاده کرد.

انبه و بهبود عملکرد چشم ها

مصرف روزانه یک فنجان انبه خرد شده، می تواند 25 درصد از ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند. بنابراین، مصرف این میوه پر خاصیت به بهبود عملکرد چشم ها کمک کرده و از شب کوری و خشکی چشم ممانعت می کند.

انبه و قلیایی کردن بدن

اسید تارتاریک، اسید مالیک و اسید سیتریک موجود در انبه، بدن را از اسیدی شدن حفظ کرده و به سمت قلیایی بودن پیش می برد.

انبه و احتمال کمک به بیماران دیابتی

برگ های میوه انبه سطح انسولین خون را در حالت نرمال قرار می دهد. طبق یک درمان خانگی، ابتدا باید برگ های انبه را در ظرف آبی قرار داده و بگذارید آب به جوش آید.

سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و برگ ها را از شب تا صبح به همان حال باقی بگذارید. صبح روز بعد، عصاره به دست آمده را از صافی عبور داده و مصرف کنید.

در ضمن، شاخص گلوکز موجود در این میوه کم و تقریبا بین 41 تا 60 می باشد. بنابراین موجب افزایش ناگهانی سطح قند خون نخواهد شد.

انبه و بهبود عملکرد دستگاه هاضمه

انبه همچون بسیاری از میوه های دیگر مثل گرمک، دارای آنزیم های متعددی می باشد. در نتیجه، به هضم و جذب بهتر دستگاه هاضمه بدن کمک می کند.

علاوه بر آن، این میوه سرشار از فیبر می باشد که خود این امر نیز در بهبود عملکرد دستگاه هاضمه نقش اساسی دارد.

انبه و مقابله با گرمازدگی

ابتدا آب انبه کال را با مقداری آب معمولی مخلوط کرده و سپس به آن یک شیرین کننده اضافه نمایید. محلول حاصل می تواند از گرمازدگی جلوگیری کرده و دمای بدن را کاهش دهد.

انبه؛ افزایش دهنده قدرت سیستم دفاعی بدن

همانطور که بیان شد، انبه سرشار از ویتامین C و A است. علاوه بر این، این میوه دارای کاروتنوئید نیز می باشد. در نتیجه، این ترکیبات باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر