کد خبر: 18696
A
/حاشیه‌های سومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری/

حضور همچنان پررنگ بی نام و نشان ها در وزارت کشور

سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، در آخر هفته کاری را شاید در یک نگاه بتوان متفاوت از روزهای قبل دانست ، آن هم تعداد بیشتر شهروندانی که به وزارت کشور مراجعه کردند، تا در سایه فراغت آخر هفته اعلام کنند آنها نیز می‌توانند ریس جمهور ایران شوند!


حضور همچنان پررنگ بی نام و نشان ها در وزارت کشور

دیده بان ایران - در سومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در فاصله  کمتر از دو ساعت از آغاز ثبت نام داوطلبان  در این روز،  حدود 70 نفر از شهروندان عادی به وزارت کشور مراجعه کردند تا در فرصت تعطیلات آخر هفته ببیننند چقدر این شانس را دارند تا همه امورات اجرایی کشور بمدت چهار سال به آنها سپرده شود.

در دو روز اول ثبت نام کاندیداهای  ریاست جمهوری  287 نفر برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد، افرادی که سابقه سیاسی و اجرایی در مدیریت کشور دارند به زحمت به تعداد انگشتان یک دست می رسید، اما امروز پنج شنبه وضع کمی متفاوت تر بود  در اولین ساعات به جز مصطفی هاشمی طبا چهره  مشهور دیگری در میان داوطلبان ریاست جمهوری به چشم نمی خورد افراد بی نام و نشان و بعضا عجیب بیشتری در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کردند؛ فردی روحانی  با 5 زن و 18 فرزند قصد کاندیداتوری داشت  و می‌گفت که در صورت رییس جمهور شدن نیازی به محافظ ندارد.
خانم 54 ساله ای نیز وارد وزارت کشور شد و گفت که قصد رییس جمهور شدن ندارد، اهداف دیگری دارد و می خواهد حرمت خانم ها حفظ شود.

هوشنگ امیراحمدی، مشهور به دلال رابطه ایران و آمریکا  نیز آمد تا رییس جمهور شود، او در سال 1392 نیز کاندیدا بود و رد صلاحیت شد.

پیش از ظهر امروز فردی با پلاکاردهایی وارد ستاد انتخابات شد که روی آن نوشته بود: "با تیشه آمده ام برای قطع ریشه فساد" و "دولت من انقلابی مبتنی بر قانون و مطیع رهبری". او آمد تا با این شعارها شاید رییس جمهور شود.

خانمی هم آمد و گفت: از بطن خود مردم هستم و مشکلات را لمس کردم، این توانایی را هم در خود دیدم که کاندیدای ریاست جمهوری شوم.

از کاندیداهای دیگر امروز پدر و مادری بودند که با ٢ فرزند خردسال خود، به طور ٤نفره کاندیدا شدند!

امروز ستاد انتخابات ساعات آرام و بی حاشیه ای را گذراند و از حضور شخصیت های برجسته و شناخته شده خبری نبود و تنها کسی که به دلیل سابقه کاندیداتوری میتوان او را گزینه مورد توجه دانست، سید محمد غرضی بود که به ستاد انتخابات آمد و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شد.
حدود ساعت چهار بعد ازظهر نیز چند شخصیت شناخته شده تر وارد ستاد انتخابات شدند که فضای وزارت کشور تغییر کرد.
هاشم بطحایی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری آمد و عزم ریاست جمهوری کرد. نشست خبری او به دلیل شوخی های مکرر با خبرنگاران فضای متفاوتی در ستاد انتخابات ایجاد کرد.
از دیگر افراد حاضر در ستاد انتخابات، حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده پیشین مجلس بود که آمد و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
از حاشیه های قابل توجه دیگر که عصر امروز مورد توجه عکاسان و خبرنگاران بود ، ورود  دهه هشتادی‌ها  به عرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بود، پسر دوازده ی ساله ای با شناسنامه و به همراه پدر خود برای نام نویسی در انتخابات به محل وزارت کشور آمد.
گفتنی است جمعی از مردم در "خیابان گمنام" که درب ورود به ستاد انتخابات در آن قرار دارد، جمع شده بودند و با کاندیداها و مردمی که بعضا با ظواهر عجیب و پلاکارد به دست قصد ورود به وزارت کشور داشتند، گفت‌وگو کرده و عکس سلفی می گرفتند.

وجود نقص در قانون انتخابات ریاست جمهوری موجب حضور افرادی در وزارت کشور می شود که نه تنها هیچ سایقه سیاسی و اجرایی ندارند، بلکه بعضا فقط با تحصیلات ششم ابتدایی بخت رییس جمهور شدن خود را می‌سنجند.

علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخایات  کشو ر در همین زمینه گفته است که قانون انتخابات ضعف‌هایی دارد که مثلاً حداقل و حداکثر سن افراد یا حداقل مدرک تحصیلی افراد در قانون انتخابات ذکر نشده است. امیدوارم مجلس در قانون انتخابات تجدید نظر کند مخصوصاً در لایحه جامع انتخابات که اکنون در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت در حال بررسی است باید شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به صورت دقیق پیش‌بینی شود. به هر حال کسی که می‌خواهد رئیس جمهور کشور شود باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر