کد خبر: 18700
A
وزیر ارتباطات:

برای ماندن بر سر قدرت اخلاق را ذبح کردند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چهار پنج سال قبل فضای خاصی در کشور وجود داشت و اختلاف بین قوا و ذبح شدن اخلاق برای ماندن در قدرت را شاهد بودیم و عملا برای اینکه کارها خوب انجام شود، کمتر از نظر کارشناسی و بزرگان استفاده می شد.


برای ماندن بر سر قدرت اخلاق را ذبح کردند

دیده بان ایران - محمود واعظی، امروز 24 فروردین ماه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: گزارش استاندار کرمان از فعالیت های صورت گرفته بسیار امیدوارکننده بود و ضمن اینکه می تواند برای سایر استان ها الگو باشد، نوید یک تحول جدی در استان را می دهد. با مقایسه وضعیت کشور و استان کرمان با چهار سال قبل، راحت تر می توانیم آینده پیش رو را ترسیم کنیم.

وی بیان کرد: در گذشته منابع کشور هزینه می شد اما به دلیل درست نبودن طراحی‌ها، نتیجه آنچنانی نمی داد. همه تلاش آقای روحانی این بود که آنچه با مردم وعده کرده، محقق کند. برخی کارها راحت تر بوده مانند همبستگی و انسجامی که باید در کشور باشد، محقق شده است.

وی افزود: بسیاری از دغدغه‌هایی که دلسوزان کشور در چهار سال قبل داشتند، امروز وجود ندارد و خوشحالیم از اینکه به ما می گویند باید کارهای بیشتری انجام بدهیم و ما نیز در دولت قبول داریم.

واعظی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به یکی از اولویت های دولت تبدیل شده و زمانی که توانستیم مشکل بزرگی به عنوان تحریم را برداشته و برجام ساماندهی شود، همه اینها را به نیتی انجام دادیم که بتوانیم وضعیت معیشتی مردم، اشتغال و رفاه مردم افزایش پیدا کند وگرنه فقط برای روابط خارجی معنی ندارد.

وی بیان کرد: سال گذشته نخستین سالی بود که بدون تحریم کار کردیم. تمام شاخص های کشور تغییر یافته، تورم یک رقمی شده و رشد اقتصادی ما از منفی 6.8 درصد به 7 تا 10 درصد افزایش یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توانستیم شرایط امیدوارکننده ای به وجود آوریم و از همه مهم تر امنیت کشور است که نتیجه همکاری همه و دولت و ملت است زیرا کشور و مردم ما نیازمند است بیش از این برای رفاه مردم کار شود. دولت نتوانسته هنوز همه هدفگذاری هایش را محقق کند و شاخص های اقتصادی و مولفه های بخش های مختلف این علامت را می دهد که آینده بسیار خوبی را در پیش داریم.

واعظی تصریح کرد: اشتغال ایجاد شده در سال گذشته ما را جزو هفت کشور دنیا قرار داد که به این عدد رسیده ایم و نشان می دهد یک تحول دارد در شرایط کشور به وجود می آید و امیدواریم با همبستگی که داریم این مسیر را پیش ببریم. امیدواریم انتخابات پیش رو در راستای همین هدف باشد و ملت براساس آموزه های دینی و فرهنگ غنی که دارند، معتدل هستند و کشور در بیش از سه دهه گفتمان های مختلف را امتحان کرد و در انتخابات 92 و مجالس 94 به مشی اعتدال اقبال بیشتر نشان داد و باید تلاش کنیم این مشی ادامه پیدا کند.مهم این است که در انتخابات اخلاق ذبح نشود و باید در هر انتخابات ملت و نظام ما یک گام پیش برود.

وی افزود: مشارکت حداکثری نشان دهنده اقتدار ایران است و اگر بتوانیم انتخابات را قانون مند برگزار کنیم، بدون شک وحدت و انسجام داخلی و اقتدار کشور در خارج از مرزها را خواهیم داشت.

واعظی در ادامه تصریح کرد: استان کرمان از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اهمیت بسیاری دارد و باید سرمایه گذاری زیادی در حوزه آی سی تی صورت بگیرد. پهنای باند استان کرمان در این دولت هشت و نیم برابر شده و شبکه انتقال با سابقه 40 ساله در کشور طی سه سال گذشته در استان 4.3 برابر و مشترکین اینترنت استان 5 برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک هزار و 670 روستای دیگر در استان وضعیت آماده ای برای افتتاح اینترنت دارند و طی دو هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی افزود: 700 کیلومتر بین شهرهای مختلف استان فیبر نوری کشیده شده و 480 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم و تا پایان این دولت 170 میلیارد تومان دیگر نیز سرمایه گذاری می کنیم. علاوه بر رفع نیازمندی های مردم، هدف این است که بتوانیم ایجاد شغل بکنیم و کار امروز یک شروع است و امیدواریم بتوانیم طی یک سال 3 هزار شغل با سرمایه گذاری 300 میلیارد تومانی در بخش های مختلف ایجاد کنیم.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر