کد خبر: 18703
A
دبیر ستاد انتخابات کشور:

تعداد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ۶۳۸ نفر رسید/ داوطلبان شرایط اولیه را داشته باشند

دبیر ستاد انتخابات کشور از از نام‌نویسی ۳۵۷ نفر در امروز خبر داد و گفت: با احتساب ثبت‌نام کنندگان روزهای گذشته، تعداد دواطلبان جمعا به ۶۳۸ نفر رسیده است.

تعداد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ۶۳۸ نفر رسید/ داوطلبان شرایط اولیه را داشته باشند

دیده بان ایران -  علی پورعلی‌مطلق در گزارش پایانی سومین روز از ثبت‌نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست ریاست جمهوری، از نام‌نویسی ۳۵۷ نفر در امروز خبر داد و گفت: با احتساب ثبت‌نام کنندگان روزهای گذشته، تعداد دواطلبان جمعا به ۶۳۸ نفر رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از ۳۵۷ داوطلبی که امروز ثبت‌نام کردند ۲۱ نفر زن و مابقی مرد بودند، گفت: جوان‌ترین فرد ثبت‌نامی ۱۸ سال و مسن‌ترین فرد ۸۸ سال داشته است.

او ادامه داد: بیشترین گروه سنی که امروز ثبت‌نام کردند از ۴۱ تا ۴۵ سال بوده که ۹۱ نفر بودند. همچنین ۱۷۰ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس بوده‌اند.

پورعلی مطلق به مقایسه تعداد ثبت‌نام کنندگان در روز سوم دوره یازدهم با روز سوم ثبت‌نام دوره دوازدهم پرداخت و گفت: در روز سوم دوره قبل ۹۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که امروز ۳۵۷ نفر بودند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به ماده ۳۵ قانون انتخابات گفت: طبق قانون انتخابات و قانون اساسی برای انتخاب شوندگان انتخابات ریاست جمهوری شرایطی از قبیل رجل سیاسی و مذهبی بودن و همچنین مدیر و مدبر بودن درنظر گرفته شده است. از افرادی که به ستاد انتخابات کشور می‌آیند می‌خواهیم که حداقل شرایط اولیه را داشته باشند تا بتوانیم در دو روز آینده در خدمت افرادی که شرایط لازم را دارند، باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر