کد خبر: 18986
A

فوبیا در زنان دو برابر مردان است!

فوبیا یا هراس به معنای ترس افراطی از یک موضوع شرایط یا موقعیت خاص است. افرادی که فوبیای اختصاصی نسبت به یک شی یا موقعیت خاص دارند در هنگام مواجهه دچار اضطراب شدید و حتی حمله پانیک هول می‌شوند

فوبیا در زنان دو برابر مردان است!

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این ترس شدید و عذاب‌آور در زنان دو برابر مردان دیده می‌شود. ژنتیک و محیط هر دو در ایجاد فوبیا نقش دارند. از انواع فوبیا می‌توان به ترس از حیوانات، طوفان، بلندی ارتفاع و هواپیما بیماری جراحت و خون اشاره کرد. در صورت عدم درمان آن با توجه به شروع این اختتلال در کودکی در اکثر موارد احتمال دوام آن بسیار زیاد خواهد بود. درمان‌های موثر جهت رفع این اختلال که توسط روانپزشک پیشنهاد می‌شود رفتاردرمانی هیپنوتراپی درمان مجازی است.

رفتاردرمانی از موثرترین درمان‌های این اختلال است و در یکی از روش‌های متداول آن، بیمار در معرض فهرست از پیش‌تعیین شده‌ای از محرک‌های اضطراب‌زا با شدت اضطراب‌زایی کم به زیاد قرار می‌گیرد. در حین این مواجهه روانپزشک می‌تواند از دارو یا تکنیک‌های ریلکسیشن جهت القای آرامش به فرد استاده کند یعنی در مرحله اول فرد برای مواجهه با عامل محرک‌زای اضطراب با نمره پایین توسط درمانگر مسلح می‌شود و سپس در معرض آن عامل به صورت واقعی یا ذهنی قرار می‌گیرد. بعد از اینکه در این مرحله نسبتا آسان فرد اضطرابش از بین می‌رود، گویا قدرت بیشتری برای ورود به مراحل بعدی پیدا می‌کند. کار تا جایی پیش می‌رود که حتی بیشترین عامل محرک‌زا نیز هیچ تاثیر ناخوشایندی نداشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر