کد خبر: 18998
A

رحیمی: هیأت‌های نظارت بر حق‌ الناس و سلامت انتخابات نظارت می کنند

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران در واکنش به سخنان نماینده مردم رباط کریم در مجلس مبنی بر این که شائبه هایی در حوزه انتخابیه بهارستان وجود دارد، گفت:‌ هیأت‌های نظارت، نظارت بر حق‌ الناس و سلامت انتخابات دارند.

رحیمی: هیأت‌های نظارت بر حق‌ الناس و سلامت انتخابات نظارت می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،‌ علیرضا رحیمی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس ‌در تذکر ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نسبت به اظهارات حسن نوروزی نماینده رباط کریم واکنش نشان داد و اظهار داشت: متأسفم که آقای نوروزی مسائلی را که نتوانسته در حوزه انتخابیه اش حل کند، هم فضا را متشنج کرد و هم شروع به نامه ‌نگاری به وزیر اطلاعات و رئیس مجلس کرد در حالی که هیچ مبنایی ندارد و هیچ نکته قابل توجهی نداشت.
وی با بیان این که نماینده مردم رباط کریم در کمال بی‌انصافی موضوع اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی را مطرح کردند، اظهار داشت: در حالی که اصولا شأن نظارت بر انتخابات یک شأن حقوقی است و اصلا موضوع اصلاح‌طلبی یا اصول‌گراییمطرح نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: ما هیچ تکلیف حقوقی نداشتیم اما به حرمت همکاران و با مشورتی که با نمایندگان مجلس انجام دادیم، مقرر شد در حوزه انتخابیه، نمایندگان مجلس در آن حوزه، نمایندگان خود را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: برای رباط کریم که مدنظر آقای نوروزی است، دو نفر نماینده از پنج نفری که خود وی معرفی کرده بود به عنوان عضو هیأت نظارت تعیین کردیم اما متأسفانه آقای نوروزی با جوسازی آن دو نفر را مجبور به استعفا کرد و آن دو نفر به طور رسمی و کتبی استعفا دادند و سپس این نماینده هم به ما پیامک دادند که «بچه‌های ما استعفا خواهند داد».
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که ما بچه‌ای در آنجا نداریم چه بچه‌های ما باشند یا کسی دیگر، ادامه داد: آنچه که مهم است رعایت حقوق مردم است اما متأسفانه نکته‌ای را که نماینده رباط کریم در فضای عمومی مطرح کردند، این شائبه و تشویش اذهان عمومی را ایجاد می‌کند که هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها با در نظر گرفتن مسائل اصلاح‌ طلبی یا اصول‌ گرایی عمل می ‌کنند که این کذب مطلق است.
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت: هیأت‌های نظارت، نظارت بر حق‌ الناس و سلامت انتخابات دارند، آقای مطهری گفتند که مظلومیت‌شان را فریاد زدند در حالی که مظلومیتی وجود نداشت و ما حق خودمان را برای شکایت علیه هر کسی که در امر نظارت بر انتخابات شوراها به دنبال تشویش اذهان عمومی است، محفوظ می‌دانیم.
پیش از سخنان رحیمی، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در تذکری اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان بهارستان استان تهران شائبه نسبت به انتخابات شوراها وجود دارد اما در هیات نظارت آقایان محمودی و کولیوند حرف ما را قبول نمی کنند.
وی افزود: حال چون اعضای هیات نظارت استان همگی از لیست امید هستند، آیا ما اصولگرایان هیات نظارت باید مظلوم واقع شویم که تنها دو نفر هستیم.
علی مطهری که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما مربوط به دستور نبود، ضمن این که صدای مظلومیت شما را همه شنیدند.
وی تصریح کرد: هیات نظارت استان تهران و هیات مرکزی حتما دقت می‌کنند. در این زمینه نامه‌ای هم به رئیس مجلس نوشته شده است.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر