کد خبر: 19018
A

واکنش محسن هاشمی به شایعه خروج خانواده‌اش از ایران

محسن هاشمی به شایعه‌هایی، در مورد خروج خانواده هاشمی پاسخ داد و در مورد دادگاه فائزه و مهدی،گفت: از مرخصی برادرم مهدی تمام شد و مجددا به زندان بازگشت شرایط مادرم دشوارتر شده است.

واکنش محسن هاشمی به شایعه خروج خانواده‌اش از ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از برنا؛ محسن هاشمی رفسنجانی در این گفتگو پیرامون آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی، فایزه هاشمی و شرایط اصلاح طلبان و چگونگی پیشرفت مترو تهران در ابتدای انقلاب سخن گفت.

*روزهای بدون آیت الله وضعیت خانواده چگونه است؟

شرایط دشواری است. از دست دادن پدر برای هر خانواده ای سنگین و طاقت فرساست اما برای ما موضوع دومی هم وجود دارد. از نظر بسیاری از ایرانیان و مردم، آیت الله هاشمی رفسنجانی پدر و پشتوانه ای برای جامعه بودند و این فقدان بار روانی و اندوه مضاعفی ایجاد می کند، هرچند همدردی و همراهی مردم بسیار برایمان شیرین و تسلی بخش است. از اسفندماه که مرخصی برادرم مهدی تمام شد و مجددا به زندان بازگشت شرایط مادرم دشوارتر شده است. همه ما تلاش می کنیم ایشان که بیشترین رنج را از فقدان آیت الله می برند را تسلی دهیم.

*شرایط اصلاح طلبان را چگونه می‌بینید؟

اصلاح طلبان و جریان اعتدال در مقطع فعلی وضعیت حساس و تعیین کننده ای دارند. در آستانه انتخابات قرار داریم و حضور منسجم، موفق و پرشور در انتخابات پیشرو می تواند ضامن امنیت و پیشرفت کشور و تثبیت تفکر میانه روی و اعتدال باشد. انتظار این است همانگونه که در سال 1392 آیت الله هاشمی با درایت و تدبیر شرایط را مدیریت کردند تا حماسه سیاسی خلق شود، بزرگان کشور و رهبران جریان اصلاحات و اعتدال نیز با وفاق، همگرایی و تدبیر بتوانند به نظام و مردم آرامش داده و حماسه دیگری را بوجود بیاورند.

       
*همه انتظار داشتند شما نامه تندتری به آقای قالیباف بنویسید اما این طور نبود و نامه کاملا محترمانه و رسمی بود، علت چیست؟


نگرش بنده به مدیریت برهمین اساس است. حوزه اجرایی و مسایل عمومی جای مجادلات سیاسی نیست، اختلاف سلیقه ما نباید باعث شود که نقاط مثبت دیگران را نادیده بگیریم و یا در رسانه ها به یکدیگر پرخاش کنیم. اگر اختلاف نظر کارشناسی وجود دارد محل بحث آن جلسات کاری است نه تریبون های سیاسی. برهمین اساس به آقای قالیباف نامه نوشتم تا تنش در فضای مدیریت شهری کاهش یابد و روابط صمیمانه و همدلی بیشتری در سال جدید حاکم شود.

*درباره دادگاه فایزه هاشمی و پرونده مهدی هاشمی خبر تازه ای ندارید؟

پرونده مهدی با وجود گزارشهای مثبتی که از قاضی پرونده به دفتر مسئولان عالیرتبه نظام در زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی ارسال شده بود در فرایند اعاده دادرسی به نتیجه نرسید. البته اعاده دادرسی محدودیت برای طرح ندارد و ما امیدواریم با کاهش التهابات سیاسی، این پرونده بصورت کارشناسی مجددا رسیدگی شده وحکم آن نقض و اعاده دادرسی شود. در مورده خواهرم فائزه نیز امیدوارم در دادگاه تجدید نظر مساله حل شود.

*چرا برخی همچنان بدنبال خروج خانواده آیت الله هاشمی از کشور هستند؟

این گونه حرکت های تخریبی، همان روندی است که مقام معظم رهبری بعنوان دوقطبی سازی از آن انتقاد کردند و قطعا اخلاق اسلامی اجازه دروغ، تهمت و تخریب را نمی دهد. امیداوریم مسئولان مربوطه به صورت بی طرفانه با همه تخلفات برخورد کنند و فقط مربوط به یک گرایش سیاسی نباشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر