کد خبر: 19136
A
یادداشت دیده بان ایران

"زهرا احمدی پور" و راهی که در این پنج ماه رفت

نامه نگارى براى حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی با تعامل و رایزنی با دیگر اعضای کابینه از دیگر تلاش هاى وی در افزایش سطح تعاملات واقعی نه بخشنامه ای با بدنه حاکمیتی بوده است.

 "زهرا احمدی پور" و راهی که در این پنج ماه رفت

دیده بان ایران -جعفر عزتی:  آبان ماه گذشته با رفتن مسعود سلطانی فر به وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی سومین مدیر خود را در دولت تدبیر و امید براین سازمان پرحاشیه تجربه کرد. مدیری که جزء هیچ یک از جریان های غالب این سازمان نبود و همین خصوصیت شاید مهمترین دلیل انتخاب زهرا احمدی پور ازسوی حسن روحانی برای ریاست بر سازمانی بود که در دولت قبلی به عنوان حیاط خلوت دولت از ان یاد می شد. 

از سوی دیگر پذیرش این پست از سوی احمدی پور تنها 9ماه مانده به پایان دولت دهم در شرایطی که برنامه ریزی و بودجه بندی ها پیش از او انجام شده بود خود یک ریسک بزرگ و پذیرش مسئولیتی سنگین بود، پذیرشی که با واکنش داخل سازمانی و بیرون سازمانی مواجهه شد. منتقدان، او را مدیری نامربوط به این حوزه  توصیف می کردند که مسیری ناهمواری را در پیش رو دارد. احمدی پور اما با شناخت موقعیتی که در آن قرار گرفته بود ضمن سکوت در مقابل رسانه ها و دعوت آنها به نقد سازنده بازرسی از نقاط کور سازمان تحت امر خود را شروع کرد که نتایج اولیه آن بازگشت نسبی سلامت و شفافیت مالی به این سازمان است.  

دست نزدن به ترکیب معاونان توسط احمدی پور نشان از ان داشت که وی راه تعامل را با مدیران و بدنه سازمان تحت امرش پیش گرفته است، نگاهی به برنامه های سفرهای پر تعداد استانی احمدی پور حضور پررنگ سمن ها و فعالان سه حوزه تخصصی این سازمان در کنار، رویکرد تعامل و مشورتی وی که با تشکیل شوراهای مشورتی تخصصی پیگیری شد نمود واقعی همین تعامل بود. نامه حمایت و تشکر سمن های صنایع دستی از وی که در این سال ها کم سابقه بوده است نشانی دیگر از اتصال وی به بدنه اصلی این حوزه و نه جریان های غالب گذشته در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری است. 

نامه نگارى براى حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی با تعامل و رایزنی با دیگر اعضای کابینه از دیگر تلاش هاى وی در افزایش سطح تعاملات واقعی نه بخشنامه ای با بدنه حاکمیتی بوده است. 

این روزها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، احمدی پور از ظرفیت شخصیت حقیقی خود نیز استفاده کرده است. احمدی پور به عنوان یک چهره سیاسی اصلاح طلب حمایت خود را از حسن روحانی علنی کرده و به مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی یاداوری کرده است که در کنار شخصیت حقوقی خود که با برنامه ریزی، پاسخگوی و تعامل آرامش نسبی را بر سازمان میراث فرهنگی حاکم کرده است روحیه اصلاح طلبی و کنشگری اجتماعی خود را از دست نداده است همان طور که در طول پنج ماه گذشته بارها در موقعیت های مختلف از طریق حساب شخصی خود به موضوعات اجتماعی واکنش نشان داده است. 

رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اگر تا همین 5ماه پیش نامی آشنا در نام های با سابقه و مدیران کارکشته حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نبود اما امروز با اجرای موفق برنامه های کوتاه مدت خود ودر پیش گیری نحوه ارتباط با بدنه فعالان این سه حوزه به جای ارتباط با جریان های قدرتمند، نامی در خور برای خود دسته و پا کرده است اگر چه باید منتظر ماند و دید در صورت پیروزی حسن روحانی در انتخابات پیش رو امکان ادامه این مسیر و تبدیل برنامه های کوتاه مدت به بلند مدت را خواهد داشت؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • رسول رضایی

    با سلام در ستاد وضع و اوضاع مالی کارکنان(پرداختیها علی الخصوص اضافه کار ورفاهیات )چگونه است ولی در استان زنجان اصلا تمامی پرداختیها حتی اعمال فوق العاده ویژه با تبعیض انجام شد (به نام کارمندان به کام رئیس ومعاونان) به طوری که داد همه کارمندان از این تبعیض های نابجا در امده حتی به ستاد هم اطلاع رسانی شد ولی صد افسوس.... امیدوارم در دولت دوازدهم حداقل عدالتی در پرداختیها برقرار باشد

ارسال نظر