کد خبر: 19585
A

روحانی و جهانگیری در رقابت‌های انتخاباتی نقش مکمل را ایفا می‌کنند

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی با بیان این‌که «جهانگیری در مناظره تلویزیونی فراتر از حد انتظار ظاهر شد و پدیده مناظره بود» گفت: روحانی و جهانگیری در رقابت‌های انتخاباتی نقش مکمل یکدیگر را ایفا می‌کنند.

روحانی و جهانگیری در رقابت‌های انتخاباتی نقش مکمل را ایفا می‌کنند

  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدعلی وکیلی  اظهار کرد: طبیعی  است مناظره‌ها به گرم شدن فضای انتخا بات و روشن شدن آرایش واقعی سیاسی و برنامه‌های نامزدها کمک می‌کند. فقط یک اشکال ساختاری دارد و آن این که به لحاظ توزیع زمانی، توزیع محدودی است و این به طرح ادعا از سوی هر یک از نامزدها بیشتر کمک می‌کند تا این‌که بخواهند فرصت تبیین برنامه‌های‌شان را داشته باشند. علاوه بر این ساختار برنامه به گونه‌ای است که زمان لازم برای دفاع یا ارائه دلیل طرفین وجود ندارد و همه اتهامات بدون فرصت واخواهی طرح می شود.

وی افزود: در واقع ساختار این برنامه به گونه ای است که نامزدها صرفا به طرح ادعا اکتفا می کنند در حالی که در جایگاه کاندیدا ما نیازمند تبیین برنامه هستیم تا مردم آگاهی لازم را پیدا کنند،‌ اما این ساختار کمکی به ارائه برنامه و اشراف و اطلاع مردم نسبت به این برنامه ها نمی کند. در حالی که این موضوع در رای مردم بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اظهارات حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در مناظره تلویزیونی یادآور شد: در این که آقای جهانگیری فراتر از حد انتظار ظاهر شد و اینکه ایشان پدیده مناظره بود شکی نیست و این از قوت های ایشان بود و آقای روحانی هم رئیس جمهور مستقر است و در دفاع از کارنامه خود دچار ماخوذ به حیایی می شود و در موضع دفاع است که این موضع کمی توازن مناظره را تغییر داده بود.

وکیلی با بیان اینکه روحانی و جهانگیری در رقابت های انتخاباتی نقش مکمل یکدیگر را ایفا می کنند، ادامه داد: آقای جهانگیری اولا تسلط اجرایی طولانی دارد، ثانیا فراغت بال بیشتری دارد و ثالثا نقش نیروی آزاد میدان را ایفا می کند و رابعا به لحاظ کاراکتر شخصیتی، مردم از ویژگی صریح گویی، روانگویی و سخنوری ایشان مطلع شدند. ضمن اینکه گفتمان ایشان هم دارای جذابیت است که این به دلیل اصلاح طلبی ایشان است.

این نماینده مجلس ادامه داد: شیوه آقای قالیباف هم اگرچه تهاجمی بود اما توسل ایشان به شیوه منسوخ احمدی نژادی علی رغم اینکه ایشان خود جزو منتقدین بودند بدون توجه به این موضوع است که مردم خاطره خوبی از آن ندارند. ضمن اینکه آقای قالیباف که سه دهه است در مسئولیت های مختلف کشوری حضور داشته، باید بگوید آیا جزو دسته 4 درصد قرار می گیرد یا خیر.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی معتقد است: شایسته نبود آقای قالیباف به عنوان یک نیروی ارزشی و اصولگرا به کپی برداری از اعتراضات وال استریت که متناسب با جامعه آمریکاست و فرمول 1به 99 بپردازد و آن را برای جامعه ایران تجویز کند.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر