کد خبر: 19792
A
هشدار؛

اغلب مسواک‌های برقی غیر استانداردند

یکی از اعضای انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اشاره به این‌که مسواک برقی استاندارد خیلی گرانقیمت است گفت: استفاده از این مسواک‌ها را برای عموم مردم توصیه نمی‌کنم؛ بویژه آن‌که اغلب مسواک‌های برقی موجود در بازار غیر استاندارد است.

 اغلب مسواک‌های برقی غیر استانداردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر سیاوش سوادی اسکویی اظهارداشت: در چند سال اخیر استفاده از مسواک برقی متداول‌تر شده و استفاده از آن در مواردی برای افراد مسن و افرادی که ناتوان جسمی و ذهنی هستند خیلی بهتر است.
مدیر گروه دندانپزشکی ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: با اینکه بعضی از مسواک های برقی فضای بین دندانی را بهتر تمیز میکند، اما دیده شده در افرادی که از مسواک برقی استفاده می کنند، تحلیل لثه افزایش داشته است.
‎عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، گفت: در صورت استفاده از مسواک برقی بهتر است از مسواک های استاندارد که حالت ارتعاش و عقب و جلو و چرخشی داشته باشند استفاده شود که در خیلی از این نوع مسواک ها، این حالت ها دیده نمی شود.
‎وی ادامه داد: مسواک های دستی چه از لحاظ دسترسی و چه از لحاظ اقتصادی و با توجه به تنواع برای جامعه ما  بهتر از مسواک برقی است.
‎اسکویی افزود: به عنوان یک متخصص برای افرادی که ناتوان نیستند مسواک دستی را توصیه کنم و کسی که زمان کافی دارد به طبع مسواک دستی خیلی موثرتر و مناسب تر از مسواک های برقی است که به صورت غیر استاندارد در بازار وجود دارد و اگر استاندارد باشد قطعا گران قیمت است.
‎وی برای تمام افراد مسواک های دستی را پیشنهاد کرد و گفت: مسواکهای دستی انواع مختلفی دارد که به راحتی در دسترس است.
او گفت: با یک مسواک خیلی ارزانقیمت هم می توانیم در هر سه وعده غذایی و با مسواک زدن صحیح و استفاده از نخ دندان پلاک میکروبی را کنترل کنیم. 

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر