کد خبر: 19839
A

نتیجه رایزنی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد:‌ فرمانده ارتش پاکستان متعهد شد تا تعداد نیروهای این کشور در مرز مشترک افزایش پیدا کند.

نتیجه رایزنی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان

 

به گزارش خبر ی تحلیلی دیده بان ایران ، محمدجواد ظریف در پایان سفر یک روزه خود به پاکستان در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: بعد از حادثه تروریستی میرجاوه، تماس‌های زیادی با مقامات پاکستان به ویژه نامه رییس‌جمهوری ایران خطاب به نخست‌وزیر پاکستان صورت گرفت که نتیجه آن، این سفر شد تا در صدر هیات مرکب از مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی به گفت‌وگو با مسئولان کشور پاکستان بپردازیم.

پاکستانی‌ها مراتب انزجار خود از حادثه تروریستی اخیر اعلام کردند

او با اشاره به دیدارهای خود در اسلام‌آباد اظهار داشت: در این سفر توانستیم با وزیر کشور، رییس مجلس ملی، نخست‌وزیر، مشاور امنیت ملی و فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگوهایی صورت گرفت که در تمامی این دیدارها طرف پاکستانی مراتب انزجار خود از حادثه تروریستی اخیر و شهادت مرزبانان کشورمان را اعلام کردند.

مهمترین دستاورد سفر به اسلام‌آباد، هماهنگی برای مبارزه با تروریسم است

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد این سفر، هماهنگی برای مبارزه با تروریسم بوده است، تصریح کرد: در این سفر توانستیم به رشته اقدامات مشترک دست پیدا کنیم و درخواست داشتیم تا تامین هزینه مرز مشترک توسط ایران تامین شود و از سوی دیگر، فرمانده ارتش پاکستان متعهد شد تا تعداد نیروهای این کشور در مرز مشترک افزایش پیدا کند.

توافق درباره برقراری خط تماس مستقیم میان فرماندهان نظامی ایران و پاکستان

ظریف افزود: با نخست‌وزیر و مقامات امنیتی پاکستان در خصوص راه‌اندازی کمیسیون مشترک صحبت شد و قرار شد تا این کمیسیون به زودی آغاز به کار کند. از سوی دیگر، برقراری خط تماس مستقیم میان فرماندهان نظامی و عملیاتی دو کشور مورد توافق قرار گرفت.

او تاکید کرد: در حالت فعلی هم فرمانده مرزبانی ناجا با مقامات عملیاتی پاکستان در حال گفت‌وگو است تا بتوانند آخرین وضعیت و راهکارها را بررسی کنند.

نواز شریف به مشاوران خود دستور پیگیری داد

وزیر امور خارجه با اشاره به لزوم مبارزه دوجانبه در مورد مساله قاچاق در مرز ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: با طرف پاکستانی در خصوص مشارکت دوجانبه برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر محورهای مرتبط بحث و گفت‌وگو شد و دو طرف خواهان افزایش سطح مشارکت شدند تا جایی که آقای نواز شریف به مشاوران خود دستور پیگیری این موضوع را صادر کردند.

تروریسم در مرزهای مشترک پاکستان و ایران تنها جمهوری اسلامی را تهدید نمی‌کند

ظریف با بیان اینکه پدیده تروریسم در مرزهای مشترک پاکستان و ایران تنها جمهوری اسلامی را تهدید نمی‌کند، ابراز داشت: باید توجه داشت که پدیده تروریسم تنها ایران و شهروندان کشورمان را تهدید نمی‌کند بلکه پاکستان و مردم این کشور هم در معرض تهدیدات تروریسم قرار دارند. از این نظر سطح همکاری و همفکری دوجانبه باید بیش از پیش افزایش پیدا کند که البته طرف پاکستانی موافقت خود را اعلام کرده است.

پاکستان متعهد به پیگیری وضعیت سرباز ربوده شد

او در پایان با اشاره به رایزنی صورت گرفته در خصوص پیگیری و آزادی سرباز ربوده شده توسط تروریست‌ها بیان کرد: تمامی رایزنی‌ها برای شناسایی محل اختفا این سرباز کشورمان با مقامات پاکستانی و شخص نخست‌وزیر صورت گرفته و پاکستان متعهد شده است تا بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد موضوع را پیگیری کند.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر