کد خبر: 20009
A

روزنامه صداوسیما: قبول کنید تلویزیون مهمتر از فضای مجازی است!

درحالی که در فضای مجازی نقل‌قول‌های پراکنده از نامزدها منتشر می‌شود که همین پراکندگی توان مقایسه را از مخاطب گرفته، نه‌تنها به تصمیم‌گیری وی کمک چندانی نمی‌کند که بعضا سبب سردرگمی مخاطبان می‌شود.

روزنامه صداوسیما: قبول کنید تلویزیون مهمتر از فضای مجازی است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه جام جم ارگان صداوسیما نوشت: گفت‌وگو و چالش نامزدها در برنامه‌ها و مناظره‌های تلویزیون رودررو بوده از این رو مخاطب در فضایی متمرکز بحث نامزدها را دنبال کرده و بهتر می‌تواند درباره برنامه‌ها و توانمندی تک‌تک آنها قضاوت کند و به جمع‌بندی برسد؛ درحالی که در فضای مجازی نقل‌قول‌های پراکنده از نامزدها منتشر می‌شود که همین پراکندگی توان مقایسه را از مخاطب گرفته، نه‌تنها به تصمیم‌گیری وی کمک چندانی نمی‌کند که بعضا سبب سردرگمی مخاطبان می‌شود.

ببیننده برنامه‌های تلویزیونی خصوصا مناظره همچون تماشاگر بازی‌های فوتبال حس می‌گیرد و لحظه به لحظه مناظره را دنبال می‌کند؛ اما مخاطب در فضای مجازی نه‌تنها حس نمی‌گیرد که مرتب از کانال و گروهی به کانال و گروه دیگر سرک می‌کشد.

تردیدی نیست با داغ‌تر شدن مناظره نامزدها، همانگونه که در مناظره‌ دوم نامزدهامردم شاهد بودند، سیر صعودی اعتماد انتخاباتی مخاطبان به صداوسیما استمرار یابد.

با وجود این، از روند رو به گسترش جایگاه شبکه‌های اجتماعی با همه نقاط ضعفی که برای آنها برشمردیم، نباید غافل شد؛ چراکه به قول امانوئل کاستلز، نویسنده کتاب عصر اطلاعات و ظهور شبکه‌های اجتماعی، ما در جهانی زیست می‌کنیم که دیجیتال شده است، بنابراین نسبت به نفوذ خزنده و فراگیر شبکه‌های اجتماعی در بین مخاطبان باید هوشیار بود و در محاسبات شطرنج رسانه‌ای باید آنها را در نظر داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر