کد خبر: 20028
A

واعظی: دسترسی آزاد به اطلاعات حق مردم است/ برای تخریب دولت از هیچ بداخلاقی ابا ندارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اصول حقوق شهروندی این است که مردم دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

واعظی: دسترسی آزاد به اطلاعات حق مردم است/ برای تخریب دولت از هیچ بداخلاقی ابا ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمود واعظی درباره برخی تلاش‌ها برای قطع شبکه اینترنت و پیام‌رسان تلگرام گفت: تا آنجایی که به دولت و وزارت ارتباطات مربوط است ما فکر می‌کنیم این یکی از حقوق شهروندی است  مردم باید دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

او خاطرنشان کرد:  مردم ما با اینترنت زندگی می‌کنند شما یک استاد دانشگاه را در نظر بگیرید اگر اینترنت را از او بگیرید عملا نمی‌تواند کاری بکند.

او در ادامه تصریح کرد: شما مثلا برق را قطع کنید برق که فقط روشنایی نیست و یا گاز را قطع کنید گاز که فقط پخت و پز نیست در حال حاضر اینترنت جزء لاینفک زندگی مردم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمامی اقشار جامعه با اینترنت سروکار دارند، گفت:‌در حال حاضر بسیاری از وزارتخانه‌ها ،سازمان‌ها و نهادها کار روزانه خود را با شبکه اینترنت انجام می‌دهند لذا فکر می‌کنند این کار درستی نیست، دولت هم به جد اعتقاد دارد که حق مردم استفاده از اطلاعات آزاد و اینترنت پرسرعت است.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره افزایش تخریب‌ها علیه دولت گفت: این رفتارها طبیعی است و مال امروز و دیروز نیست. سه سال است که این افراد دست به تخریب دولت می‌زنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: عده‌ای انتظار دارند عملا از تفکر خودشان فردی رئیس جمهور شود و برای این کار از هر نوع بداخلاقی پرهیز ندارند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما همه این گونه رفتارها را مشاهده می‌کنند و به امور آگاهی کامل دارند آنان خدمتگزاران خودشان را می‌شناسند و می‌دانند که این رسانه‌ها با چه نیت و هدفی این گونه اقدامات را انجام می‌دهند. مردم ما آگاهند که به چه کسی رای می‌دهند.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر