کد خبر: 20030
A

شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران ۱۷ درصد گران شد

رئیس اداره مدارس غیردولتی تهران گفت: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی تهران در سال 96-97، 17 درصد نسبت به سال گذشته در تمامی مقاطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی خواهد بود.

شهریه مدارس غیرانتفاعی تهران ۱۷ درصد گران شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حمید رحمانی در خصوص نرخ شهریه سال تحصیلی 96-97 مدارس غیر دولتی گفت: با توجه به تنوع مدارس و مناطق، نرخ شهریه سال تحصیلی 96-97 متفاوت بوده و نمی‌توان مبلغ مشخصی را اعلام کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 1627 مدرسه در تهران وجود دارد که تمامی آنها با توجه به فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، متراژ فضای آموزشی، نرخ حق التدریس و ... شهریه متفاوتی دارند.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی تهران ضمن بیان آنکه نرخ شهریه مدارس غیر دولتی امسال 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت گفت: بیشترین شهریه مربوط به مقطع پیش دانشگاهی با حداکثر 11 تا 12 میلیون خواهد بود. کف شهریه نیز مربوط به مقطع پیش دبستانی با یک میلیون و 500 هزار تومان در سطح شهر تهران است.

بنابر این مدیران مدارس غیر دولتی می‌توانند از روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه 96 به ادارات آموزش و پرورش مناطق 19 گانه شهر تهران مراجعه، و ابلاغیه شهریه را دریافت کنند.

لازم است مدارس بر اساس مقررات، ابلاغیه را جهت اطلاع اولیاء دانش آموزان به نحو مطلوب در معرض دید مراجعان و اولیاء قرار دهند.

بر اساس این گزارش شهریه مدارس بر اساس الگوی تعیین شهریه مشخص شده و سه متغیر اجاره ملک ،حق الزحمه عوامل وکیفیت، عامل اصلی تعیین مبلغ شهریه بوده است. مبلغ اعلام شده شامل فوق برنامه نیز می شود و کلیه مدارس غیر دولتی موظف به رعایت نرخ مصوب، مبتنی بر الگوی شهریه هستد.

علاوه بر شهریه سال 96-97 ، شهریه فعالیت های تابستان سال جاری نیز به مناطق ابلاغ شده و توسط اولیاء قابل ملاحظه است.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر