کد خبر: 20077
A

جایزه ویژه جشنواره‌ای آلمانی برای «طبل»

فیلم «طبل» به کارگردانی «کیوان کریمی» جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم «ویزیونر» برلین در کشور آلمان را از آن خود کرد.

جایزه ویژه جشنواره‌ای آلمانی برای «طبل»

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، طبق گزارش رسیده، فیلم سینمایی «طبل» نخستین ساخته بلند کیوان کریمی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم «ویزیونر» برلین در کشور آلمان روی پرده رفت و جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را کسب کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «ویزیونر» که توسط انجمن هنر «ویزیونر» و با حمایت «شهروندان اروپایی» بنیان گذاشته شده است از تاریخ ۷ تا ۱۱ اردیبهشت ماه (۲۷ آوریل تا ۱ می) در شهر برلین برگزار شد.

این فیلم نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی بخش "هفته منتقدین" در هفتادوسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ایتالیا به نمایش درآمد و در چندین رویداد سینمایی دیگر چون جشنواره «فیلم‌های برتر» ۲۰۱۶ اروپایی و همچنین جشنواره‌های «ناپولی» و «لاچنودورو» در کشور ایتالیا نیز حضور داشته است.

فیلم «طبل» روایت وکیلی است که مثل همه زندگی و کار می‌کند، در آپارتمانی که هم محل زندگی و هم دفتر کار اوست؛ روزی سرد و بارانی، مردی لنگ، بسته‌ای در دست، نزد وکیل رفته و بدون کلامی، بسته را به او می‌دهد، بسته‌ای که زندگی وکیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کیوان کریمی در این فیلم ساختار نوار را هم در طرح اصلی اثر و هم در کنتراست سیاه و سفید، شب و شهر ...اتخاذ کرده است.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر