کد خبر: 20347
A

روایت میرسلیم از گفتگویش با میرحسین موسوی بعد از انتخابات 88 و حصر آنها

یک کاندیدای ریاست ‎جمهوری گفت: کسی از زبان من نشنیده است که یارانه را سه برابر می‎کنم قانونی داریم به عنوان هدفمندی یارانه‎ها که فقط یک بند آن را گرفته‌اند چرا که همان یک بند رأی‎آور است.

روایت میرسلیم از گفتگویش با میرحسین موسوی بعد از انتخابات 88 و حصر آنها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سید مصطفی میرسلیم در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: در مسجد نمی‎شود مسائل فنی را عنوان کرد به همین خاطر همواره صمیمانه‎ترین دیدارهای من با دانشجویان بوده و با دانشجویان راحت‎تر هستم.

وی افزود: در بحث آمایش سرزمین قابلیت‎ها سه دسته هستند، دسته اول نیروی انسانی، که سرمایه اصلی کشور است و راکد ماندن آن نسبت به سرمایه‎های دیگر آسیب‏هایی به مراتب بیشتر به کشور وارد می‎کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‎جمهوری اظهارکرد: ارزش‎گذاری سرمایه انسانی بین کشورها متفاوت است. متأسفانه در کشورهای دیگر سرمایه انسانی در اولویت نخست قرار دارد و در کشور ما این سرمایه در آخرین اولویت قرار گرفته است. پیشرفت کشور میسر نمی‎شود مگر به وسیله دانشگاه‎ها و دانشجویان پاکدست.

میرسلیم گفت: چطور دولتیان در مقابل سندی همچون سند 2030 سر فرود آوردند و بدون آنکه مسیر قانونی را طی کند ابلاغ می‎کنند. اگر کاری نکرده بودیم و امروز چاره‌‏ای جز اجرای سند 2030 نداشتیم مراجعت به سند سازمان‌های بین‎المللی مسأله‎ای نداشت اما این در حالی است که در کشور اسناد متعدد، بومی و البته ریشه‎داری داریم.

وی افزود: البته در این سند جنبه‎های مثبتی است که می توان به تجمیع روش های انتقال اطلاعات و تدریس اشاره کرد، اما مبنای طبیعی این سند سکولاریسم، اومانیسم و فراموش کردن معنویات است؛ یعنی باید مقام معظم رهبری شخصاً وارد شود که دولت مردان بیدار شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‎جمهوری گفت: به من ایراد نگیرید که چرا با دولت آقای خاتمی، احمدی‎نژاد و روحانی همکاری کردم. این نشان دهنده جهت‎گیری سیاسی من نیست بلکه در همه دولت‎ها از حیثیت دانشگاهی خود آبرو گذاشتم تا به کشورم خدمت کنم.

میرسلیم ادامه داد: دولت نباید برای مهار تورم اولویت مطلق قائل می‎شد و در مقابل به قشر جوان بی‎توجهی می کرد. درست است که تورم کاهش پیدا کرده اما هنوز با آن دست به گریبان هستیم. تورم به چه قیمتی کنترل شد؟ به قیمت رشد بیکاری؟

وی افزود: دولت تنها توانسته است خودش را اداره کند، چرا یک سوم از سفرهای آقای رئیس جمهور در موسم انتخابات صورت گرفته است؟ باعث افتخار است که راه آهن به همدان برسد، اما چه اصراری دارید که این قدر با عجله افتتاح کنید؟ بعضی از طرح ها چندین بار رونمایی شدند.

وی افزود: اولویت من روشن کردن تکلیف فسادی است که مانند خوره پایه های این نظام را از بین می‎برد. در دولت از بیت‎المال حقوق های نجومی برداشت می کنند و بعد لایحه می‎برند که بتوانند تعدادی از این حقوق بگیران نجومی را تبرئه کنند. این یعنی زد و بند میان قوه مجریه و مقننه. بعد هم در قوه قضائیه می‎گردند که ببینند به چه کسی می‎شود رشوه داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: مبارزه با فساد کار هر کسی نیست. اگر من خودم گرفتار باشم، برادرم گرفتار باشد و یا دوستانم گرفتار باشند نمی‎توانم با فساد مبارزه کنم.

این کاندیدای ریاست‎جمهوری گفت: آخرین جمله آقای هاشمی در جلسه‎ای که روز آخر زندگی‎شان عنوان کردند این بود که مشکلات حل نمی شود مگر اینکه رئیس جمهور در همان مسیری باشند که رهبری است، سپاه هم پشتیبانشان و صدا و سیما یاورشان باشد. همانطور که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری بود.

میرسلیم گفت: باید کار را به جایی برسانیم که مناطق مختلف در پیشرفت از یکدیگر سبقت بگیرند. 50 درصد اقتصاد کشور در تهران است و یک پنچم جمعیت در این نقطه تراکم دارد. این غلط است، اما عدالت به دست کسانی که خودشان روش های ناعادلانه دارند اتفاق نمی‎افتد.

میرسلیم با اشاره به حصر خانگی سران معترضان سال 88 گفت: بعد از انتخابات تقلب را عنوان کردیم و این مسأله در صحن مجمع عنوان شد. من گفتم با توجه به تجربه‌ای که در اجرای انتخابات دارم می‌دانم که در بدترین حالت در این کشور می‎شود 5 درصد تقلب کرد. اختلاف این دو کاندیدا بیش از 30 درصد است.

وی ادامه داد: روزی در فرهنگستان هنر خدمت آقای موسوی رسیدم و به ایشان گفتم شما در اقلیت هستید و بهتر است در اقلیت سیاسی خود ادامه دهید و در انتخابات بعدی رأی بیاورید. ایشان گفتند من که هستم که در مقابل نظام بایستم. به ایشان گفتیم اگر می‌خواهید رأی‌ها را دوباره می‌شماریم، اما به شمارش رأی‌ها تن در ندادند. موضوع در حال حل شدن بود که بعد از ما عده ای ریختند در اتاقشان و نظر موسوی را برگرداندند.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: متأسفانه ایشان بر موضع خودشان باقی ماندند و اگر از موضع خود پایین بیایند این مسأله قابل حل شدن است. فراموش نکنیم همه کسانی که در این مورد دغدغه دارند تا توانستند پا درمیانی کردند، اما هنوز آنها بر موضعشان هستند. در دفاع از آرای اکثریت فقط یک مرد اقدام کرد و آن هم مقام معظم رهبری است.- ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر