کد خبر: 20585
A
هاشمی‌طبا در شبکه خبر:

تنها راه رفع محرومیت قطع یارانه‌ها است

مصطفی هاشمی طبا گفت: تنها راه برای رفع محرومیت این است یارانه‌ها به صورت عمومی قطع شود.

تنها راه رفع محرومیت قطع یارانه‌ها است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی هاشمی طبا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌ای که به صورت ضبط شده از شبکه خبر پخش شد، گفت: تنها راه برای رفع محرومیت این است یارانه‌ها به صورت عمومی قطع شود. اینها باید به کمیته امداد داده شود. ما نباید تساوی را عدالت بدانیم. تقسیم پول نه مشکل محرومان و بیماران مزمن و معلولان را حل می‌کند و نه از این طریق وضع مردم بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره‌های بانکی باعث رکود می‌شود تاکید کرد که قوانین بانکی باید به کلی تغییر کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ با به سوال مجری برنامه در خصوص راه حل او برای رونق محسوس تولید محل مشکل بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور گفت: مجموعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای است موثر برای رشد اقتصادی کشور است. ما باید هم برای عاملین این مجموعه اعم از مدیران و مردم برنامه ریزی کنیم چرا که آن‌ها باید آمادگی اجرای این برنامه اقتصاد مقاومتی را داشته باشند. اگر مدیران این زمینه را فراهم کنند ولی مردم آن را ادامه ندهند اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

هاشمی طبا در خصوص اولویت‌های اجرایی خود در دولتش بیان کرد: در درجه اول مهمترین مساله اصلاح کشاورزی است که باید بهترین بذرها و محصولات خوب در کشاورزی تولید شود. به علاوه اینکه اقتصاد صنعتی نیز باید کیفیت خود را بالا ببرد تا بتوان محصولات آن را در بازارهای داخلی و خارجی فروخت، اما هردو این‌ها به تنهایی نمی‌توانند اشتغالزایی کنند چون هم کشاورزی مکانیزه شده و هم صنعت اتومازیزاسیون شده است که کمتر کارگر بر است. در حالی که ما باید بر رشد صنعت توریسم و اشتغالزایی از این طریق تاکید کنیم.

وی در خصوص برنامه خود برای ایجاد اشتغال در کشور گفت: این که کاندیدایی بیاید و بگوید یک میلیون و دو میلیون شغل در سال ایجاد می‌کند این کار سختی نیست چرا که من هم می‌توانم بگویم مردم بروند خشت بزنند و از این طریق آن‌ها را شاغل کنم اما آیا آن خشت قابلیت فروش در بازار را دارد؟ موضوع اشتغال باید از طریق تحول اساسی در بانک‌ها صورت بگیرد.

وی در خصوص پرداخت یارانه‌ها به صورت هدفمند در دولت احتمالی خود عنوان کرد:‌ یارانه‌ها باید هدفمند پرداخت شود در حالی که این اتفاق نیافتاده است یکی از راه‌های هدفمند سازی پرداخت یارانه این است که یارانه به طور کامل قطع شود و منابع آن به کمیته امداد یا بهزیستی داده شود. ما نباید موضوع تساوی را با عدالت یکسان بنگریم، برای مثال باید از خانواده یک معلول بیشتر از دیگران حمایت شود.

هاشمی طبا در ادامه در خصوص سوالی در مورد راه حل‌های او برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار و رفع مشکل بیکاری پاسخ داد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد در ابتدا اقتصاد مقاومتی باید زمان بندی شود. هر برنامه‌ای که بخواهد صورت بگیرد نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و در نهایت بازاریابی برای فروش تولیدات دارد. ما باید به کارآفرینانمان بها بدهیم آن‌ها تعدادشان کم است که معمولا به تعبیر یکی از کاندیداها، آن‌ها جز همان چهار درصد جامعه هستند، که این خط کشی‌ها بین آدم‌ها در کشور ما در عدم وحدت کشور موثر است.

وی با بیان اینکه ما وقتی به طور عمومی می‌گوییم سرمایه داران زالو صفت هستند در بین کارخانه‌داران و صاحبان صنایع ایجاد ترس می‌کنیم،‌ ادامه داد: آنچه می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد گردشگری داخلی و خارجی است. بدون ایجاد گردشگری در کشور مساله بیکاری حل نمی‌شود.

هاشمی طبا در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد ضرورت ارتباط رو در رو و مستقیم با مردم گفت: فرض کنید من با یک ماشین روباز به شهرستان‌ها و یک ورزشگاه چندهزار نفری بروم و برای مردم سخنرانی کنم این مشکلی را حل نمی‌کند در حالی که این تصمیم گیری رئیس جمهور است که مهم است. اینگونه ارتباط در واقع یک نوع استکبار یا فخرفروشی است. ما باید مسائل کشور را حل کنیم و اطلاعاتمان را شفاف کنیم.

وی افزود: تصمیمات رئیس جمهور در کل کشور تاثیر می‌گذارد و این تصمیمات رئیس جمهور است که مهم است. مساله مهم دیگر صداقت رئیس جمهور است که بگوید من این کار را نمی‌توانم انجام دهم اما در عوض تمرکزم را بر مسائل دیگر می‌گذارم و آن‌ها را انجام می‌دهم.

هاشمی طبا در خصوص ضرورت آزادی عملکرد رسانه‌ها در کشور، بیان کرد: مسئولین باید هزینه کنند تا منتقد پیدا کنند. بسیاری از اطلاعاتی که به مسئولان می‌رسد اطلاعات فیلتر شده است. بسیاری از اطلاعات را به طور شفاف به مسئولان نمی‌دهند،‌ مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند که باید آزادی داشته باشند. البته اگر سواستفاده کنند قانون باید با آن‌ها طبق ضوابط برخورد کند.

وی در پایان در خصوص نحوه برخورد با کالاهای وارداتی که در داخل تولید می‌شود، پاسخ داد: من با اینکه یک عرق صنعتی به صنعت کشور دارم اما باید توجه داشته باشیم دولت برای تامین ریال خود به واردات نیاز دارد. مقدار بودجه 96 طبق قانون توسط مجلس تصویب شده است که دولت باید طبق آن رفتار کند. اما دولت برای اینکه این پول را تامین کند ممکن است واردات بیش از حد انجام دهد_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر