کد خبر: 20632
A
مرتضی حاجی:

روحانی علیرغم سنگلاخ‌ها کشور را از ته دره به بیرون هدایت کرد

رییس ستاد انتخابات شهر تهران حسن روحانی گفت: روحانی کشور را با آرامی و تدبیر و علی رغم سنگلاخ‌ها از ته دره به بالا هدایت می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مرتضی حاجی در همایش موسسین مدارس و مراکز آموزش و پرورشی حامی حسن روحانی گفت: در سال ۷۶ ملت تصمیمی گرفت که در سال ۹۶ به آن تصمیم همچنان افتخار می‌کند.

او ادامه داد: در آن زمان مردم کسی را انتخاب کردند که علی رغم وجود ذره‌بین‌های بسیار برای متهم کردم آن دولت و پیدا کردن یک نقطه، چیزی را نیافتند و اینک لازم است همان رای را در اردیبهشت ۹۶ تکرار کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخاب احمدی نژاد اظهار داشت: در انتخابات بعد از دوره اصلاحات کسی انتخاب شد که بعد از هشت سال حامیانش سرشان پایین است و از او حمایت نمی‌کنند و مسابقه می دهند در بیان اینکه ما حامی‌اش نبوده‌ایم و منتقد بودیم.

حاجی با تشریح شکاف نسلی ایجاد شده در کشور تصریح کرد: یکی از دلایل فاصله گرفتن نسل جوان با آرمان‌های ما به خاطر عملکرد نادرست و فریبکاری آن زمان و حامیان آن گفتمان است. در آن دولت ثروت کشور به تاراج گذاشته شد.

او ادامه داد: کسانی که در یک بلوک فکری خاص جمع شده‌اند درخصوص دولت قبل، آن را با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند. شما مشاهده می‌کنید که در ستاد آقای رییسی همان مدیران دولت قبل هستند و قالیباف نیز دولت قبل را تایید می‌کند و همان گفتمان را در پیش گرفته است.

رییس ستاد تهران حسن روحانی با بیان اینکه ما امروز میان دو بلوک فکری تصمیم گیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: باید دید به کدام بلوک رای بدهیم تا بعد از ۴ سال بتوانیم سرمان را بالا بگیریم یا سرمان را پایین نگیریم.

حاجی اضافه کرد: روحانی کشور را با آرامی و تدبیر و علی رغم سنگلاخ‌ها از ته دره به بالا هدایت می‌کند.

او خطاب به معلمان ابراز داشت: انتظاری از معلمان متفاوت از دیگر گروه‌ها است. معلمان کسانی هستند که مورد اعتماد جامعه هستند. علیرغم همه مشکلات و کمبودها، فرهنگیان کماکان مورد اعتمادترین گروه جامعه هستند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: معلمان مربیان کسانی هستند که باید رای بدهند. آموزش چگونه تصمیم گرفتن و چگونه انتخاب کردن، کاری است که از معلمان برمی آید. بجای اینکه به چه کسی رای بدهند، چگونه رای دادن مهم است و این ماموریت شماست.

حاجی با اشاره به گفت‌وگوی خود با معاون اول رییس جمهور بیان کرد: به آقای جهانگیری گفتم دولت تدبیر و امید موضوع بهداشت و درمان را در دستورکار قرار داد و این به معنای مهم بودن این مساله است و پیامش اهمیت موضوع سلامت برای دولت است. من پیشنهاد می‌کنم آموزش و پرورش را هم در برنامه خود قرار دهید. من نمی گویم راه حل چیست این مساله از کارگروه ها بیرون می آید.

او با بیان اینکه اگر توجه دولت به موضوع آموزش و پرورش باشد هزار راه و کوچه در کنارش پدید می آید و تعلیم و تربیت به مقصود خود می‌رسد، یادآور شد: حتما متخصصان جامعه شناسی و اقتصاد و... می‌توانند در چندین ماه به یک جمع بندی رسید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه متاسفانه سند ملی آموزش و پرورش که در دولت اصلاحات تنظیم شد در دولت قبلی به سند تحول آموزش و پرورش تبدیل شد و یک سند ملی به سند داخلی تبدیل شد، عنوان کرد: در آن سند ملی، آموزش و پرورش محور توسعه ملی است ولی نگاه دولت قبلی به آموزش و پرورش یک مجموعه اداری بود. تا در نگاه ما تحولی ایجاد نشود هیچ تغییری هم در توسعه ایجاد نمی شود.

حاجی تاکید کرد: خواسته ما باید از آقای روحانی این باید باشد که آموزش و پرورش را در بطن جامعه قرار دهند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر