کد خبر: 20856
A
الهه کولایی در گفت و گو با دیده بان ایران:

کسانی که در لیست امید هستند باید حضورشان در دیگر لیست ها را تکذیب کنند/ خانه کارگر در جریان بستن لیست امید بود

کولایی : نامزد ها این میثاق نامه را امضا کردند و متعهد شدند در لیست های دیگر اگر نامشان آمد، تکذیب و از قرار گرفتن در لیست های دیگر خود داری کنند و در یک کلام همه تلاش خود را برای پیروزی لیست امید و لیست برگزیده شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به کار گیرند.

کسانی که در لیست امید هستند باید حضورشان در دیگر لیست ها را تکذیب کنند/ خانه کارگر در جریان بستن لیست امید بود

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا: لیست شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران هفته گذشته منتشر شد، لیستی که با حاشیه هایی روبه رو بود و انتقاداتی نیز به همراه داشت که سبب شد لیست های دیگری نیز متولد شود که برخی از نامزد های شاخص انتخابات در چند لیست قرار گیرند.

اقدامی که برخلاف میثاق نامه ای است که نامزد ها برای حضور در لیست شورایعالی امضاء کردند.

الهه کولایی، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفتگو با دیده بان ایران اظهار کرد: هدف شورایعالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان یکپارچه و متحد کردن همه جریان ها، گروه ها و افراد منصوب به این جریان است و بر همین اساس تلاش های صورت گرفته از ماه های گذشته به گونه ای انجام شد که از طریق گرد آوردی همه گروه ها و احزاب های مربوط به وجود آید.

وی ادامه داد: تجربه ای که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت؛ امضاء میثاق نامه ای بود که افرادی که در لیست قرار میگیرند پایبندی و تعهد خود را به تصمیمات جمعی حفظ کنند و به نمایش بگذارند.

 عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: بر همین اساس میثاق نامه ای تنظیم شد تا افرادی که در لیست قرار میگیرند متعهد شوند تلاش خود را برای پیروزی این لیست به کار گیرند و پیش برد برنامه اصلاحات که همان اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی و تأمین مطالبات مردم به عنوان ولی نعمت های نظام است، دنبال کنند و اصول اصلاح طلبی، پاک دستی و مسئولیت نسبت به مسائل عمومی و مردم را رعایت کنند و براساس ساز و کار شورایعالی این روند طی و لیست منتشر شد تا در واقع این آزمونی باشد برای کسانی که خود را اصلاح طلب می داند.

کولایی ادامه داد: نامزد ها این میثاق نامه را امضا کردند و متعهد شدند در لیست های دیگر اگر نامشان آمد، تکذیب و از قرار گرفتن در لیست های دیگر خود داری کنند و در یک کلام همه تلاش خود را برای پیروزی لیست امید و لیست برگزیده شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به کار گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: این که برخی از افراد در همین مرحله پایبندی و عدم پایبندی  خود را نشان دهند؛ در واقع می تواند آزمونی برای کسانی باشد که برای جریان اصلاحات و یا بر آورده کردن خواسته های و مطالبات مردم بزرگ ایران حرکت خود را تنظیم کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا همه نامزد های لیست شورایعالی سیاستگذاری میثاق نامه را امضاء کردند، افزود: چون بنده در این بخش قرار نداشتم، نمی توانم به صورت دقیق اظهار نظر کنم اما قرار بود کسانی که در لیست گذاشته می شوند، متعهد شوند در چارچوب اهداف و برنامه های شورایعالی سیاستگذاری رفتار کنند بنابراین هدف این بود که این تعهد مکتوب شود تا قابل پیگیری و باز خواست باشد.

الهه کولایی با بیان اینکه انتظار داریم افرادی که در سایر لیست ها حضور دارند اعلام موضع کنند، گفت: خانه کارگر از جمله گروه های درگیر بستن لیست بود و بنابراین به طور طبیعی انتظار می رود که تکذیب کند.

عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پایان گفت: مجموعه گروه ها و جریان های اصلاح طلب باید طوری رفتار کنند که رفتار آنها به قوت و استحکام این جریان کمک کند و به این معنی است که مصالح فردی گروهی و حزبی برمنافع جمعی غلبه پیدا نکند که مردم در این زمینه قضاوت خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر