کد خبر: 20859
A
داریوش قنبری در گفتگو با دیده بان ایران

انصراف قالیباف به نفع روحانی است

قنبری به دلیل کنار رفتن آقای قالیباف اشاره کرد و گفت: قالیباف به این دلیل کنار رفت که شعار هایی که داده بود می دانست که تحقق یافتنی نیست و زمانی که این وعده ها را داد قابل پیش بینی بود که انصراف می دهد.

انصراف قالیباف به نفع روحانی است

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا:محمد باقر قالیباف شهردار تهران که بر اساس نظر سنجی ها آرای او در سراسر کشور دچار ریزش شدید شده بود طی بیانیه ای به انصراف داد.

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفتگو با دیده بان ایران در همین زمینه اظهار کرد: کنار رفتن آقای قالیباف را به نفع آقای روحانی است و در نظر سنجی هایی که  صورت گرفته رای آقای قالیباف به سمت آقای روحانی می رود و در مجموع خیلی در سبد آقای رئیسی ریخته نمی شود.

وی ادامه داد: طرفداران آقای قالیباف از اصولگرایان خیلی تند و افراطی نیستند و بهتر می توانند به سمت آقای روحانی جذب شوند.

قنبری به دلیل کنار رفتن آقای قالیباف اشاره کرد و گفت: قالیباف به این دلیل کنار رفت که شعار هایی که داده بود می دانست که  تحقق یافتنی نیست و زمانی که این وعده ها را داد قابل پیش بینی بود که انصراف می دهد.

وی با بیان اینکه قالیباف قصد ماندن در عرصه را نداشت و از وعده های او مشخص بود اظهار کرد: قالیباف آمده بود با این شعار ها خود را بسنجد و ببیند که این شعار ها چقدر می تواند رای جمع کند که این شعار ها نیز نگرفت و نتوانست مخاطبانی در بین عامه مردم جذب کند؛ به همین دلیل قبل از انتخابات شکست ایشان قطعی به نظر می رسید و با کنار رفتن سعی کرد که آبروی خود را حذف کند و بیشتر از این برای خود هزینه ایجاد نکند.

این فعال سیاسی اصطلاح طلب افزود : تجربه شکست های مختلف از یک طرف و ارزیابی از شرایط موجود ایشان را به این نتیجه رساند که نمی تواند رای بیاورد و به همین دلیل کنار رفت.

وی در واکنش به این که گفته می شود قالیباف در صورت معاون اولی رئیسی کناره گیری را پذیرفته است، گفت: باید این فرضیه را زمانی مطرح کنیم که آیا اصلا شانسی برای پیروزی آقای رئیسی وجود دارد که آقای قالیباف را به عنوان معاون اول انتخاب کنند یا خیر

قنبری با بیان اینکه این موضوع از اساس منتفی است، ادامه داد: همکاری این دو به این سادگی امکان پذیر نمی باشد و آقای رئیسی متعلق به طیف فکری است که سبک ریخت و پاش های آقای قالیباف را قبول ندارند و این سبک را به خصوص در رابطه با املاک نجومی نمی توانند بپذیرند و بعید است آقای قالیباف را در کابینه احتمالی آقای رئیسی قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری اظهار کرد: قالیباف خواست آبرومندانه کنار رود و شکست های گذشته خود را تکرار نکند.

 

وی با بیان اینکه آقای قالیباف در مناظر سوم همه چیز را باختند، گفت: در مناظرسوم با توجه به صحبت های آقای روحانی دیگر جایی برای ادامه کار وجود نداشت و شعار های اقتصادی با نظریه ها واستدلال های کارشناسی آقای روحانی بهم ریخت.

داریوش قنبری ادامه داد: آقای قالیباف از بُعد سیاسی با بحث "لوله کردن" به حاشیه رفت و در سیاست خارجی نیز با حمایت از حمله به سفارت عربستان که به ایشان نسبت داده شده بود در این بخش نیز دفاعی نداشت و در کل آقای قالیباف خود را بازنده می دانست و باید کنار می رفت 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان اضافه کرد: قالیباف شهرداری تهران را با توجه به تغییرات اعضاء شورای شهر تهران که احتمال آن قوی است از دست داد و شانسی برای شهرداری ندارند و پیش بینی می شود به کسوت نظامی گر خود برگردد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر