کد خبر: 20925
A

ادامه واکنش‌ها به اظهارات توهین‌آمیز ابوالقاسم طالبی/ توهین به شجریان محکوم است

بیانیه خانه ‌موسیقی: توهین به محمدرضا شجریان محکوم است.

ادامه واکنش‌ها به اظهارات توهین‌آمیز ابوالقاسم طالبی/ توهین به شجریان محکوم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ بعضی آدم‌ها آنقدر برای فرهنگ کشورشان هزینه داده‌اند که با حرف دم دستی و عصبی فلان فیلمساز و بهمان مخالف، خدشه‌ای به جایگاهشان وارد نمی‌شود. تعداد این آدم‌ها البته زیاد نیست اما محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران بی‌شک یکی از آنهاست. ابوالقاسم طالبی درحالی به جای نام بردن از محمدرضا شجریان از تعبیر هنرمند سرطانی استفاده کرده که ظاهرا از جایگاه رفیع این هنرمند در هنر ایران و البته طبقات مختلف جامعه ایران بی‌اطلاع است.

در چند روز گذشته اظهارنظر یکی از چهره‌هایی که در جلسات تبلیغاتی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری نقش تعیین‌کننده‌ای دارد درباره خسرو آواز ایران موجی از گلایه‌ها و انتقادها را در پی داشت. حالا خانه موسیقی به‌عنوان تنها نهاد صنفی فعال در حوزه موسیقی ایران بیانیه‌ای صادر کرده و به اظهارات ابوالقاسم طالبی واکنش نشان داده است. خانه موسیقی بیانیه‌ای را درباره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و در محکومیت توهین به استاد آواز ایران منتشر کرد.

در آغاز بیانیه آمده: «درپی سخنان موهن کارگردان «قلاده‌های طلا» که در ستاد یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در مورد استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان، ایراد شده بود؛ هیأت‌مدیره خانه موسیقی طی بیانیه‌ای هتک حرمت این استاد برجسته را محکوم کرد.»

به نظر خانه موسیقی به‌عنوان صادر‌کننده این بیانیه: «عرصه فرهنگ و هنر، عرصه ادب، احترام و تعامل است و از اصول اولیه فعالیت در این حوزه، حفظ شئون فرهنگی و تلاش برای اعتلا و ارتقای سطح فرهنگ و ادب جامعه است؛ جای شگفتی است که فردی منتسب به فرهنگ و هنر با ادبیاتی دور از شأن و شخصیت هنری در مورد اسطوره آواز و یکی از مفاخر ملی ایران سخنانی سخیف به کار می‌برد.»
در ادامه این متن می‌خوانیم: «لازم به یادآوری است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمندی که خاستگاهی فرهنگی داشت، انتظار مردم این بود که سیاست و سیاستمداران‌مان فرهنگی شوند اما متاسفانه شاهد هستیم که به‌جای آن، فرهنگ ما سیاسی و هنرمندان ما سیاست‌زده شده‌اند.»

در بخش پایانی بیانیه خانه موسیقی هم با اشاره به «محکوم کردن این‌گونه رفتار و گفتار زشت و ناپسند» آمده: «خانه موسیقی امیدوار است تا جامعه فرهنگ و هنر ایران همگام با دیگر اقشار مختلف با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی در روز جمعه ٢٩ اردیبهشت با انتخاب نامزد اصلح و اخلاق‌مدار ضمن پاسخ معنادار به این‌گونه هتک حرمت‌ها یک‌بار دیگر آینده‌ای روشن و درخشان را برای ایران‌زمین رقم بزنند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر