کد خبر: 21002
A
روحانی در اهواز:

امروز شاهد ریزگردهای ریا و سیاه‌نمایی هستیم/با آتش زدن سفارت‌ها مشکل ریزگرد حل نمی‌شود

رییس‌جمهور گفت: من این روزها درد ریزگرد را بیشتر می‌فهمم ریزگرد ریا، ریزگرد سیاه‌نمایی و تضعیف ایران را می‌بینم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در ورزشگاه تختی اهواز و در جمع هواداران خود گفت: مرزداران ایران اسلامی و مردم عزیز خوزستان بر شما سلام و درود! سلام بر جای جای این سرزمین خونین که در برابر استبداد و تجاوز ایستاد. سلام بر کرخه و کارون! سلام بر همه لرها و بختیاری‌ها! سلام بر همه عرب‌ها! سلام بر تک تک مردم غیور و بزرگ خوزستان.

او با بیان اینکه حضور شکوهمند و بزرگ شما در اهواز را مشاهده می‌کنیم، اظهار داشت: شما برای آینده خود اینجا آمدید. ما در سال ۹۲ با یکدیگر عهدی بستیم. در برخی‌ موارد موفق بودیم و در برخی موارد در نیمه راه ماندیم. ما همه دست به دست هم دادیم تا تحریم ایران را ببندیم و حصر ایران را بشکنیم. ما دست به دست هم دادیم و به خوبی از حقوق ایران دفاع کردیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قدم‌های کوچکی را در خوزستان برداشتیم، تصریح کرد: اینجا محل فداکاری مقام معظم رهبری و همه دلیران و امیران و سرداران است. ما با یکدیگر قدم‌های خوبی برداشتیم ما طرح ۵۵۰ هزار هکتار که سال‌ها اجرا نشده بود، ۳۱۲ هزار هکتار را تا پایان امسال اجرا می‌کنیم ولی برای برداشتن همه اقدامات باید قدم‌هایی را برداریم.

روحانی افزود: ما درخصوص آب خوزستان قدم‌هایی را برداشتیم و باید گام‌های بیشتری برداریم. اولین مصوبه سال ۹۶ تامین آب خوزستان بوده است. ما در دولت دوازدهم این طرح‌ها را به ثمر می‌رسانیم.

او با بیان اینکه ما می‌دانیم شما گرفتار ریزگرد در خوزستان هستید، خاطرنشان کرد: دل هوای همه مردم ایران به خوزستان است. ما باید با ریزگردها مقابله کنیم. ما باید طرح ملی و فراملی برای ریزگرد اجرا کنیم.

رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: من قول می‌دهم یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد. آن روز که ریزگرد برق و زندگی مردم خوزستان را در خطر انداخت، هم من و هم دکتر جهانگیری اشک ریختیم. اگر شما شب بیدار ماندید ما هم بیدار ماندیدم. من در کشورهای منطقه بودم گفتند اول در خوزستان توقف کن گفتم به تهران می‌رویم و جلسه برای حل این کار تشکیل می‌دهیم بعد به اهواز می‌آییم.

روحانی خطاب به مردم خوزستان ابراز داشت: برای طرح کنترل ریزگرد در منطقه آیا با کشورهای همسایه باید رابطه بهتر داشته باشیم یا به دنبال تقابل با منطقه و جهان باشیم؟ با همکاری کشورهای منطقه می‌توان جلوی ریزگردها را بگیریم. با آتش زدن سفارت ریزگرد حل نمی‌شود. مردم خوزستان باید رابطه نزدیک‌تر با کشورهای هم‌جوار داشته باشند.

او ادامه داد: باید ویزای ایران و عراق برداشته شود تا مردم راحت‌تر رفت و آمد کنند. ما باید اشتغال ایجاد کنیم. من این روزها درد ریزگرد را بیشتر می‌فهمم ریزگرد ریا، ریزگرد سیاه‌نمایی و تضعیف ایران. ما در شرایط حساس ایران هستیم. شما شرایط منطقه را می‌بینید. ما نیاز به قدرت ملی داریم و قدرت ملی وحدت عرب، فارس و بلوچ و لر است. چرا نباید زبان‌های زیبای اقلیت‌ها و اقوام در دانشگاه‌ها مورد تصویب قرار بگیرد.

روحانی تاکید کرد: ایران متعلق به همه ایران است. رهبری متعلق به همه جوانان ایران است. چرا مردم ایران را قطعه قطعه می‌کنید و درصد درست می‌کنید. ما ملت صد در صدی هستیم. چرا در روستاها دروغ می‌گویید و توهین می‌کنید؟ چرا به معلمان و دانشجویان ایران توهین می‌کنید. مردم ایران عاشق اسلام هستند. این دروغ‌های شما تاثیرگذار نیست. چرا می‌گویید اگر روحانی انتخاب شود یارانه شما قطع می‌شود. ما می‌گوییم باید نظام تامین اجتاعی برای ایران فراهم شود. شما که علیه ایران توهین می‌کنید آیا این دولت یک اقدام مثبت نداشته است؟ آیا در گندم خودکفا نشدیم؟‌ آیا در نظام بهداشت و درمان بهتر نشدیم؟

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر