کد خبر: 21137
A
نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی نشان می‌دهد؛

پیشتازی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نتایج یکی از آخرین نظرسنجی‌ها در سطح کشور نشان می‌دهد که دکتر حسن روحانی در مرحله اول انتخابات و با کسب بیش از ۶۰درصد آرا، برای دومین بار به ریاست جمهوری اسلامی ایران می‌رسد.

پیشتازی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یک نظرسنجی تلفنی که شامگاه سه‌شنبه و صبح روز چهارشنبه از سوی یکی از نهادها و با جامعه آماری ۱۵۰۰ نفری انجام شده است، نشان می‌دهد که انتخابات در همان مرحله اول و با پیروزی کاندیدای جریان تدبیر به اتمام خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، مجموع شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ۷۱۶ نفر زن و ۷۸۴ نفر مرد بودند که از این بین، پاسخ‌های ۷۱۱ زن و ۷۷۷ مرد، قابل اتکا برای نظرسنجی تشخیص داده شده است.

جامعه آماری زنان

مطابق این نظرسنجی، از میان ۷۱۱ زن شرکت کننده، ۱۱۱ نفر با قطعیت از عدم شرکت در انتخابات خبر داده‌اند. ۶۵ نفر اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیم قطعی برای حضور یا عدم حضور در انتخابات نگرفته‌اند و ۵۷ نفر نیز اعلام کرده‌اند که در انتخابات شرکت خواهند کرد اما هنوز کاندیدای نهایی خود را انتخاب نکرده‌اند.

از میان ۴۷۸ نفری که تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات داشته و کاندیدای نهایی خود را نیز انتخاب کرده‌اند، ۳۵۸ نفر به دکتر روحانی، ۹۶ نفر به حجت‌الاسلام رئیسی، ۷ نفر به آقای میرسلیم و ۱۷ نفر به مهندس هاشمی‌طبا رای خواهند داد.

جدول 1_Page_1

جامعه آماری مردان

بنا بر نتایج این نظرسنجی، از میان ۷۷۷ مرد شرکت‌کننده در نظرسنجی با پاسخ‌های قابل اتکا، ۱۴۹ نفر اعلام کرده‌اند که قطعا در انتخابات شرکت نخواهند کرد، ۱۲۴ نفر هنوز برای حضور پای صندوق‌های رای مردد بودند و ۴۲ نفر اعلام کرده‌اند که در انتخابات شرکت می‌کنند، اما هنوز کاندیدای نهایی خود را انتخاب نکرده‌اند.

از میان ۴۶۲ مردی که تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات دارند و کاندیدای نهایی خود را نیز انتخاب کرده‌اند، ۲۹۲ نفر به دکتر روحانی، ۱۳۸ نفر به حجت‌الاسلام رئیسی، ۱۸ نفر به آقای میرسلیم و ۱۴ نفر به مهندس هاشمی‌طبا رای خواهند داد.

جدول 1_Page_11

نتایج کلی

نتایج کلی این نظرسنجی، حاکی از این است که از مجموع ۱۴۸۸ شرکت‌کننده در این نظرسنجی از جامعه آماری ۱۵۰۰ نفری، ۲۶۰ نفر معادل ۴۷/۱۷درصد اعلام کرده‌اند که قطعا در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شرکت نخواهند کرد، همچنین ۱۸۹ نفر یعنی ۷/۱۲ درصد هنوز برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات دچار تردید هستند و ۱۰۳۹ نفر معادل ۸۳/۶۹ درصد به طور قطعی از شرکت در انتخابات خبر داده‌اند.

از مجموع ۱۰۳۹ نفر شرکت‌کننده قطعی در انتخابات، ۶۵۰ نفر معادل ۵۶/۶۲ درصد به حسن روحانی، ۲۳۴ نفر معادل ۵۲/۲۲ درصد به ابراهیم رئیسی، ۲۵ نفر معادل ۴۱/۲ درصد به مصطفی میرسلیم و ۳۱ نفر معادل ۹۹/۲ درصد به مصطفی هاشمی‌طبا رای خواهند داد که نشان می‌دهد حسن روحانی با آرای نسبتاً بالا و درصد قاطع، در همان دور اول به عنوان پیروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزیده خواهد شد.

جدول 1_Page_2

Book1

Book2

Book4

ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر