کد خبر: 21318
A

رسانه های ترکیه از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر دادند

رسانه های خبری ترکیه از پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر دادند.

رسانه های ترکیه از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر دادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شبکه خبری و تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که بر اساس اعلام نتایج اولیه رسمی، حسن روحانی رئیس جمهوری فعلی ایران از رقیب خود سیدابراهیم رئیسی جلو افتاده و پیروز این انتخابات است.
بنا به گزارش این رسانه، روحانی در شمارش نتایج، رای لازم برای پیروزی را کسب کرده است.
این رسانه همچنین اعلام کرد که ستاد انتخاباتی دکتر روحانی اعلام کرده است که هوادارانش آرامش را حفظ کرده و از بروز هر گونه تنش خودداری کنند و منتظر اعلام برنامه جشن از سوی ستاد مرکزی باشند.
بنا به گزارش این رسانه، در انتخابات روز گذشته ایران، از میان 56 میلیون نفر 42 میلیون ایرانی به پای صندوق های رای رفته اند و میزان مشارکت بالای 75 درصد است.
شبکه تلویزیونی تی.آر.تی.خبر ترکیه نیز اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ایران نشان می دهد که حسن روحانی پیروز این رقابت سیاسی است.
این رسانه گزارش رسمی وزارت کشور و مصاحبه علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور را منتشر کرده و اعلام کرد که بر اساس نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی پیشتاز انتخابات است و سید ابراهیم در جایگاه بعد از او قرار دارد.
بنا به اعلام این رسانه، حدود 40 میلیون ایرانی پای صندوق های رای رفته اند.
شبکه 'خبر 7' ترکیه نیز اعلام کرد که ایرانیان رئیس جمهوری خود را انتخابات کردند و حسن روحانی نامزد مورد حمایت روشنفکران، اصلاح طلبان و جامعه علمی، فرنگی و دانشگاهی به عنوان رئیس جمهوری دوازدهمین دوره انتخاب شد.
این رسانه نیز با انتشار اطلاعیه رسمی ستاد انتخابات ایران اعلام کرد که سیدابراهیم رئیسی رقیب اصولگرای روحانی نتوانست آرای لازم را برای رئیس جمهوری شدن کسب کند.
خبرگزاری آناتولی نیز نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری کنونی ایران و یکی از چهار نامزد حاضر در رقابت انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته پیشتاز انتخابات است و به نظر می رسد که او پیروز این انتخابات خواهد شد.
این رسانه نیز با انتشار گزارش رسمی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که نزدیکان و یاران رئیسی این پیروزی را به روحانی تبریک گفته اند.
این رسانه همچنین نوشت: ستاد انتخابات روحانی هواداران خود را به خویشتنداری و پرهیز از تنش دعوت کرده است.
روزنامه ملیت ترکیه نیز که امروز منتشر نمی شود، در سایت خود نوشت: روحانی پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ایران است.
این روزنامه در گزارشی مفصل از فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت که در این انتخابات بیش از 40 میلیون نفر ایرانی به پای صندوق های رای رفتند.
روزنامه صباح نیز در صفحه اینترنتی خود نوشت: روحانی به شکل معنادار در انتخابات روز گذشته ایران پیشتاز است و رقیب او سیدابراهیم رئیسی در این رقابت ناکام ماند.
این رسانه نیز مصاحبه رئیس ستاد انتخابات ایران را منتشر کرده و حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در این انتخابات را شگفت آور خواند.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان.ترک نیز اعلام کرد که بر اساس نتایج اولیه، حسن روحانی پیشتاز انتخابات روز گذشته ایران است.
بنا به گزارش این رسانه، در این انتخابات سیدابراهیم رئیسی رقیب اصلی محافظه کار روحانی شکست خورده است.
این رسانه نیز مصاحبه رئیس ستاد انتخابات ایران را در خصوص نتایج اولیه انتخابات منتشر کرد.
روزنامه استار ترکیه نیز با انتشار خبر پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت که در این انتخابات، روحانی با بیش از 56 درصد پیروز شده و رقیب او سید ابراهیم رئیسی نیز 39 درصد رای کسب کرده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 به صورت همزمان در ایران و در برخی کشورهای خارجی از جمله ترکیه برگزار شد.
در این دوره، با انصراف محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری از ادامه رقابت انتخاباتی، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سیدابراهیم رئیسی، حسن روحانی و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت پرداختند.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در این انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر اعلام شده که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 تن رأی اولی بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر