کد خبر: 21325
A
دبیرکل حزب آزادی در گفتگو با دیده بان ایران؛

مساجد فضایی برای تزکیه نفس و ترک گناه در جوانان ایجاد کنند

دبیر کل حزب آزادی با اشاره به اینکه ائمه جماعت بایستی درب مساجد را به روی همگان باز کنند، گفت: بایستی درب مساجد در جهت همگرایی بیشتر به روی همه باز باشد و روحانیون، نقش کلیدی در این امر را دارند و با رویی باز از عموم استقبال کنند و با افزایش جلسات آموزش قرآن، فضایی برای تزکیه نفس و تمایل به ترک گناه در جوانان ایجاد کنند.

مساجد فضایی برای تزکیه نفس و ترک گناه در جوانان ایجاد کنند

به گزارش دیده بان ایران، "مجید محتشمی"با اشاره به تاثیر مساجد در تقویت روحیه معنوی در بین جوانان، اظهار داشت: مساجد از اصلی‌ترین پایگاه‌های تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود که توانست نیروهای انقلابی را از تمام سنین اعم‌از نوجوان، جوان و میانسال توسط روحانیون در این فضا تربیت کرده به گونه‌ای که برای پیگیری اهداف امام خمینی (ره) آماده شدند.

رییس جبهه اصلاح‌طلبان در ارائه راهکاری در جهت جذب جوانان به فضای عرفانی مساجد تصریح کرد: ائمه جماعت مساجد باید از جوانان محله‌ها دعوت کنند که برای بررسی موضوعات مختلف در این فضا حضور پیدا کنند و به بحث و بررسی آنها بپردازند تا به این روش مجذوب مسجد شوند کمااینکه در قدیم مرسوم بوده که در حیاط مساجد درخت توت می‌کاشتند که کودکان و نوجوانانی که برای خوردن توت به آنجا می‌روند همزمان برای حضور در صفوف نماز جماعت نیز تمایل پیدا کنند.

محتشمی در ادامه گفت: در شرایط کنونی، شاید جوانان از روی ترس، مشغله کاری یا عدم آگاهی در مساجد حضوری کمرنگ داشته باشند که باید با برنامه‌ریزی برای جذب آنها چاره‌اندیشی شود چراکه تجربه ثابت کرده است جوانانی که در مساجد فعالیت دارند کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد مولفه‌هایی که مساجد باید به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای حضور بانوان در نظر بگیرند، تاکید کرد: امام جماعت مسجد باید این شرایط را ایجاد کند تا بانوان هم بتوانند راحت از آنها مشاوره بگیرند و از امکانات برابری چه در زمینه پاسخگویی به سوالات شرعی و چه فضایی که در اختیار آنها قرار داده می‌شود بهره‌مند شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ائمه جماعت بایستی درب مساجد را به روی همگان، در جهت همگرایی بیشتر باز کنند و روحانیون که نقش کلیدی در این امر دارند با رویی باز از عموم استقبال کرده و با افزایش جلسات آموزش قرآن، فضایی برای تزکیه نفس و تمایل به ترک گناه در جوانان ایجاد کنند.

خبرنگار: سجاد صفری 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر