کد خبر: 21330
A

پیام تبریک رهبران جهان به روحانی

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «مردم ایران به شکلی پرشور در حیات سیاسی کشورشان شرکت کردند. من به رئیس جمهور روحانی برای این پشتوانه مردمی قدرتمند تبریک می‌ گویم.»

 پیام تبریک رهبران جهان به روحانی

به گزارش پایگاه  خبری و تحلیلی دیده بان ایران، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «مردم ایران به شکلی پرشور در حیات سیاسی کشورشان شرکت کردند. من به رئیس جمهور روحانی برای این پشتوانه مردمی قدرتمند تبریک می‌ گویم.»

موگرینی در ادامه نوشت: «اتحادیه اروپا آماده است تا به همکاری برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، تعاملات دوجانبه، صلح منطقه ‌ای و تحقق خواسته‌ های تمام مردم ایران ادامه دهد.»

کرملین نیز در بیانیه ای گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: «ولادیمیر پوتین با ارسال پیامی در تلگرام، پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.»

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت نیز در پیام های جداگانه ای پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفتند.

«خاویر سولانا» مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز انتخاب مجدد روحانی را به سمت ریاست جمهوری ایران تبریک گفت. سولانا در توئیتی نوشت: «روحانی برنده انتخابات ایران است. این پیروزی را تبریک می گویم. فرصت دیگری برای ایران و منطقه.»

نتایج شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری نشان می ‌دهد که حسن روحانی پیشتاز این انتخابات است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر