کد خبر: 21342
A

مدال طلای همبستگی اسلامی بر گردن حسن یزدانی/ بزرگان جهانی مقهور نابغه ایرانی

نابغه کشتی ایران مقتدرانه و با شکست نایب قهرمان المپیک ریو به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم بازی‌های همبستگی اسلامی رسید.یزدانی در نیمه نهایی نیز قهرمان المپیک لندن را ضربه فنی کرده بود.

مدال طلای همبستگی اسلامی بر گردن حسن یزدانی/ بزرگان جهانی مقهور نابغه ایرانی

به‌ گزارش ‌پایگاه خبریت حلیلی دیده بان ایران، در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو، حسن یزدانی قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو، در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل سلیم یاشار دارنده مدال نقره المپیک ریو به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را مقتدرانه بر گردن آویخت.

یزدانی در همان ثانیه‌های نخست با پیش انداز حریف به پشت وی رفت و 2 امتیاز گرفت.یزدانی با جنگندگی منحصر بفرد خود در ادامه دو مرتبه حریف را به بیرون از تشک برد و 3 امتیاز دیگر گرفت.یاشار ترک که دیگر نایی برای ادامه مبارزه نداشت بار دیگر در خاک یزدانی قرار گرفت تا 7 بر صفر عقب بیفتد.یزدانی یک مرتبه دیگر نیز با گرفتن دو خم حریف وی را به بیرون از تشک برد که به علت تمام شدن وقت 3 دقیقه نخست امتیازی نگرفت.

در وقت دوم در همان ثانیه های نخست یزدانی بار دیگر حریف را دو مرتبه خاک کرد تا در 3 دقیقه و 55 ثانیه 11 بر صفر پیروز شود و به مدال طلا برسد.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسیده بود.یزدانی در ادامه و در مرحله نیمه نهایی به مصاف شریف شریف اف، دارنده مدال طلای  المپیک ۲۰۱۲ لندن، قهرمان سابق جهان و دارنده مدال برنز المپیک ریو از آذربایجان رفت و در سه ‌دقیقه و ۱۳ ثانیه موفق شد قهرمان نامدار جمهوری آذربایجان را جلوی چشم تماشاگران کشور میزبان با حساب یازده بر صفر ضربه فنی کند و  با این  پیروزی با ارزش راهی فینال شود.

یزدانی پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو به وزن ۸۶ کیلوگرم آمد و با شکست بزرگان این وزن در آذربایجان برای عنوان‌داران جهانی این وزن چند ماه مانده به مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس خط و نشان کشید.

پیش از این و در جریان رقابت‌های ۴ وزن دوم و پایانی کشتی آزاد بازی‌های همبستگی اسلامی، مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید و مسعود اسماعیل‌پور نیز در وزن ۶۱ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد.

در ادامه این رقابت‌ها جابر صادق زاده آخرین نماینده ایران است که برای کسب مدال برنز وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف رجا الکراد از سوریه خواهد رفت.

در جریان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد بازی‌های همبستگی اسلامی که دیروز(جمعه) برگزار شد، میثم نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید و امیر محمدی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. یونس سرمستی در وزن ۵۷ کیلوگرم به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید و پیمان یاراحمدی نیز با نمایشی ضعیف از دور رقابت ها کنار رفت_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر