کد خبر: 21447
A

دو اشکال اساسی یارانه‌های نقدی/ پرداخت یارانه به پولدارها اشکال شرعی دارد

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران گفت: اولویت دولت دوازدهم باید فراهم کردن پیش نیازهای تولید و اشتغال باشد؛این پیش نیازها شامل سرمایه،نیروی انسانی و تکنولوژی است.

دو اشکال اساسی یارانه‌های نقدی/ پرداخت یارانه به پولدارها اشکال شرعی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی شمس اردکانی در گفت وگو با خبرآنلاین با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید تلاش کند که سرمایه ها به سمت تولید حرکت کند،اظهارداشت: اقتصاد ایران در 4 سال گذشته از سمت اقتصاد نیازهای روزمره عبور کرده و اکنون زمان مناسبی است که تمرکز بر سرمایه گذاری به قصد افزایش تولید صورت بگیرد.

وی افزود:با سرمایه گذاری تولید افزایش می یابد و نتیجه آن درآمد سرانه مردم بیشتر شده و به عبارت عامیانه شکم مردم سیر می شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه پرداخت یارانه باید از مسیر نقدی به همه مردم باید به سمت تولید تغییر جهت بدهد،تصریح کرد: برای توانمند سازی دهک های کم درآمد می توان از روش های دیگری بهره گرفت،اما اینکه یارانه به همه اقشار مردم تعلق بگیرد،به جز تبعات تورمی،تاثیری نخواهد گذاشت.

او اضافه کرد:پرداخت یارانه به شیوه نقدی و اصرار بر پرداخت آن خلاف شرع است ،به این دلیل که اولا یارانه زنان در خانواده ها به حساب همسرانشان واریز می شود و آنها اجازه برداشت یارانه بدون اجازه همسرندارند که این موضوع عملا خلاف شرع است و اگر بناست یارانه ای از سوی دولت پرداخت شود،اجازه برداشت آن مستقیم برای زنان بدون اجازه شوهر امکان پذیر نیست.

شمس اردکانی خاطرنشان کرد:درحال حاضر پرداخت یارانه نقدی به همه مردم اعم از نیازمند و غیرنیازمند، شبیه اعانه است که در قانون اسلام پرداخت اعانه به افراد غیر نیازمند  و پولدار اشکال شرعی دارد.

او با بیان اینکه لازم است شورای محترم نگهبان این دو نکته را مد نظر قرار دهد،متذکر شد: منابعی که با افزایش قیمت حامل های انرژی بدست می آید باید به سمت تولید هدایت شود و سبب استخدام افراد بیکار شود،این درحالی است که بخش عمده ای از پول یارانه ها تبدیل به خرید کالاهای خارجی می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر