کد خبر: 21577
A

امیر پوردستان: داعشی‌ها نقشه قلمرو خود را منتشر کرده‌اند

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در زمان جنگ تحمیلی ما در سنگرهای عراقی‌ها نقشه‌هایی را پیدا کردیم که استان خوزستان به کشور عراق الحاق شده بود مانند همان کاری که امروز داعشی‌ها می‌کنند و نقشه قلمرو خود را منتشر کرده‌اند.

امیر پوردستان: داعشی‌ها نقشه قلمرو خود را منتشر کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، اظهار داشت: اسلام و ولایتمداری همه را زیر یک پرچم جمع کرد و حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر را رقم زد.

وی افزود: زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و رژیم بعث مرزهای ما را درنوردید ملت ایران به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفتند و همه لباس رزم پوشیده و راهی جبهه‌ها شدند.

پوردستان با بیان اینکه در روزهای ابتدایی جنگ ما با شرایط بسیار پیچیده‌ای روبرو بودیم خاطرنشان کرد: در آن زمان یک جنگ ناهمطراز و نابرابر در حال وقوع بود که یک طرف آن ارتش و سپاه بودند که عمده نیروهایشان در کردستان مشغول درگیری با ضد انقلاب بود و نیروهای سپاه علاوه بر آن در داخل شهرها هم به درگیری با موج ترور و بمب‌گذاری مشغول بودند. علاوه بر آن کشور ما در تحریم‌های سخت اقتصادی و نظامی قرار داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: یک طرف این جبهه هم نیروهای بعثی بودند که از زمان روی کار آمدن صدام تمام بودجه‌هایشان صرف هزینه‌های نظامی شده بود و لشکرها و نیروی هوایی قدرتمند درست کرده بود و تمامی کشورهای مرتجع منطقه تجهیزات نظامی و در برخی موارد نیروی انسانی در اختیار او قرار می‌دادند. همچنین برای اولین بار استکبار شرق و غرب با یکدیگر هم‌پیمان شده بودند و در مقابلمان ایستاده بودند.

وی گفت: در آن زمان ما در سنگرهای عراقی‌ها نقشه‌هایی را پیدا کردیم که استان خوزستان به کشور عراق الحاق شده بود مانند همان کاری که امروز داعشی‌ها می‌کنند و نقشه قلمرو خود را منتشر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رزمندگان جمهوری اسلامی سیلی محکمی به صدام زدند، گفت: این ضربه رزمندگان اسلام باعث شد که صدام ابهتش شکسته شود و تمام توانش را صرف اشغال خرمشهر کند اما ۳۴ روز با تحمل تلفات سنگین پشت دروازه‌های خرمشهر ماند تا بالاخره توانست آن را اشغال کند.

پوردستان خاطرنشان کرد: از همان زمان بود که نیروهای مسلح به فکر آزادی خرمشهر افتادند و طراحان نظامی برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کردند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: این عملیات ویژگی‌های منحصر به فردی همچون زمان کوتاه برای آمادگی نیروها و عبور نیروهای پیاده از رودخانه و انتقال گسترده نیرو و تجهیزات داشت که در نوع خود منحصر به فرد است.

وی عامل اصلی آزادسازی خرمشهر را نصرت الهی دانست و خاطرنشان کرد: ما خرمشهر را با ایمان به خدا و ولایتمداری آزاد کردیم و وحدت ملی و نهراسیدن از دشمن از جمله دلایل آزادسازی خرمشهر بود و اگر امروز فرمانده معظم کل قوا می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است مولفه‌های پیروزی در آنها هم همان مولفه‌های پیروزی در عملیات آزادسازی خرمشهر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر