کد خبر: 22837
A

داعش در مجلس بود، تلویزیون آشپزی یاد می داد و شهریه مهدکودک زیرنویس می کرد

شبکه‌های تلویزیونی هنگام رخدادهای تکان‌دهنده و ملی، برنامه‌های خود را قطع می‌کنند و ویژه‌برنامه‌های خبری، به انعکاس ابعاد واقعه به‌شکل مستقیم می‌پردازند.

داعش در مجلس بود، تلویزیون آشپزی یاد می داد و شهریه مهدکودک زیرنویس می کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان وقایع اتفاقیه نوشت: این درحالی است که تلویزیون ایران حتی در شرایطی که مهاجمان مسلح به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام‌خمینی(ره) حمله کرده‌اند، همچنان به پخش برنامه‌هایی نظیر آموزش آشپزی و... بسنده کرده است.  در شرایطی که اخبار غیررسمی و رسمی در شبکه‌های اجتماعی و روی خروجی خبرگزاری‌ها از حدود ساعت 10 و 28 دقیقه آغاز شد، نخستین پرداخت خبری تلویزیون به این رویدادها، 20 دقیقه بعد از اعلام دنیای مجازی بود که با زیرنویس این خبر اعلام شد و سپس در ساعت 11 و 23 دقیقه، شبکه خبر به شکلی محدود، خبر از ورود چند نفر به مجلس و تیراندازی داد. خبر بعدی این شبکه حدود ساعت 12 بود که در خبر کوتاه اعلام کرد که فرد مهاجم در حرم امام(ره) خود را منفجر کرد، خبری که پیش‌ازاین، مردم ایران از آن مطلع بودند. 
این درحالی بود که اخبار مختلفی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود. تمام این اخبار در شرایطی منتشر شدند که صداوسیما بعد از پخش اولین گزارش خبری در شبکه خبر، به پخش برنامه‌های روزمره خود ادامه داد. حتی از نوشتن زیرنویس و اطلاع‌رسانی که از وظایف اصلی رسانه ملی است در این مدت خبری نبود. به عبارت دیگر وظایف اطلاع‌رسانی را شبکه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها برعهده گرفتند. تلویزیون گویا فراموش کرده بود وظیفه مهم آرام نگه‌داشتن مردم، اطلاع‌رسانی به‌موقع است؛ امری که تلویزیون آن را نادیده گرفت و پخش برنامه‌های آشپزی یا زیرنویس شهریه مهدکودک‌ها را در رأس اخبار مهم قرار دادند.  درحالی که صداوسیما می‌تواند در چنین شرایطی، ضمن انتشار اخبار به‌روز و لحظه‌به‌لحظه که مبتنی‌بر رسالت رسانه‌ای آن است، مانع از انتشار اخبار کذب و شایعات نگران‌کننده شود. سکوت و غفلت خودخواسته تلویزیون ایران، درحالی تداوم یافته که رسانه‌های خارجی و تلویزیون‌های جهانی به پوشش این خبر پرداخته‌اند. رویترز، گاردین، الجزیره، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، ایندیپندنت، یواِس‌‌ای تودی، دیلی‌اکسپرس، راشا تودی و واشنگتن‌پست از جمله رسانه‌ها و شبکه‌های خبری هستند که به پوشش لحظه به لحظه از آخرین تحولات این حادثه در ایران می‌پردازند و نکته تلخ در این مورد سکوت تلویزیون است که همچنان به ادامه برنامه عادی خود ادامه می‌دهد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر