کد خبر: 22857
A

سراسیمه آمد به جایگاه هیئت رئیسه مجلس و گفت داعش داعش...

ایشان مستقیم پیش من آمد و گفت «داعش داعش» - گفتم چه شده؟ داعش کجا بود، عصبانی نشو، آرام بگو ببینم چه شده است؟ - گفت داعش بیرون مجلس هست، دارند به سمت صحن می‌آیند - من فکر می‌کردم شوخی می‌کند...

سراسیمه آمد به جایگاه هیئت رئیسه مجلس و گفت داعش داعش...
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از میزان؛  احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در دو دوره مجلس نهم و دهم و عضو هیئت رئیسه مجلس دهم است که هفته پیش نیز برای عضویت در هیئت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس دهم شورای اسلامی موفق به کسب  رای اعتماد همکاران خود شد و روز گذشته - 17 خرداد 96 - ودر جریان حمله تروریستی به مجلس یکی از اعضای دخیل هیئت رئیسه مجلس برای کنترل اوضاع و پیگیر امورات مربوط به آن بود.
 
حادثه تروریستی روز گذشته مجلس شورای اسلامی از ساعت حدود 10 صبح و با ورود چند تروریست وحشی‌صفت با پوششی زنانه از درب مراجعه‌کنندگان مردمی مجلس آغاز شد و تا ساعت حدود 16 ادامه داشت.
 
 
چگونگی اطلاع
میزان: آقای امیرآبادی‌فراهانی با اینکه ساختمان صحن علنی مجلس شورای اسلامی مجزا از ساختمان دفاتر نمایندگان است، و ساعت 10 صبح روز گذشته نمایندگان در حال بررسی دستور کار روز بودند نمایندگان چگونه از موضوع مطلع شدند؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: طبق روزهای عادی صحن علنی مجلس، مشغول بررسی دستور روز بودیم که درباره الغای برخی قوانین منسوخ شده بود. البته جلسات صحن علنی مجلس روزهای عادی ساعت 8 صبح آغاز می شود اما طبق معمول هرساله در ایام ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر و راس ساعت 9 صبح آغاز می‌شود. حدود یک ساعت و  یا کمی بیشتر از شروع جلسه علنی روز گذشته مجلس یعنی روز چهارشنبه 17 خرداد 96 گذشته بود که من در جایگاه هیئت رئیسه دیدم آقای کوروش کرم‌پورحقیقی نماینده فیروزآباد سراسیمه وارد صحن علنی شد و با یک کلتی که همراه داشت مستقیم به سمت جایگاه هیئت رئیسه آمد.
 
 
اولین خبر
میزان: یعنی آقای کرم‌پورحقیقی اولین نفری بود که به هیئت رئیسه مجلس خبر داد؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: بله. ایشان مستقیم پیش من آمد و گفت «داعش داعش» - گفتم چه شده؟ داعش کجا بود، عصبانی نشو، آرام بگو ببینم چه شده است؟ - گفت داعش بیرون مجلس هست، دارند به سمت صحن می آیند - من فکر می کردم شوخی می کند، گفتم آقای کرم‌پورحقیقی دقیق بگو ببینم چه شده است؟ - گفت تروریست ها از درب مراجعه کنندگان به داخل مجلس آمدند و  وارد بخش دفاتر نمایندگان شده اند، شنیدم صدای شلیک گلوله‌ای آمد و بلافاصله بعد از آن یک پاسدار نقش زمین شد. یک نفر با کلت و فریاد الله اکبر به سمت مردم تیراندازی می‌کرد و پشت سرش فردی دیگر با کلاشینکف تیراندازی ممتد کرد که چند نفر شهید شدند- پرسیدم شما چکار کردی؟- گفت چون هیچ سلاحی نداشتم خودم را زمین انداختم تا تروریست‌ها فکر کنند که من هم گلوله خوردم. دیدم آن‌ها از محل حادثه در حال دور شدن هستند کلت پاسدار شهید را برداشتم و پشت سر تروریست‌ها رفته و با آن‌ها که به اشتباه به طبقه اول رفته بودند، ‌درگیر شدم. تروریست ها  به سمت من شلیک کردند.من هم به سمت آن‌ها شلیک کردم و همین معطل کردن تروریست‌ها باعث شد تا نیروهای کمکی برسند.
 
 
واکنش به خبر
میزان: واکنش شما به توضیحات آقای کرم‌پورحقیقی چه بود؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: بلافاصله با ایشان به نزد آقای پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت رفتیم و خواستم تا آقای پزشکیان در جریان امور قرار بگیرند.
 
 
چرا پزشکیان
میزان: چرا آقای پزشکیان؟ آقای لاریجانی کجا بودند؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: معمولا آقای لاریجانی شیفت اول جلسات صحن را اداره می کند و نواب رئیس هم شیفت دوم را،(توضیح خبرنگار: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه و به مدت چهار ساعت در روز برگزار می شود که ریاست شیفت اول یعنی از ساعات 8 تا 10 را رئیس مجلس برعهده دارد و نواب رئیس نیز اداره دو ساعت پایانی را بر عهده می گیرند. البته این روند ثابت نیست و چگونگی آن از اختیارات هیئت رئیسه مجلس است) اما روز گذشته برحسب اتفاق آقای پزشکیان اداره شیفت اول صحن علنی را بر عهده داشت و قاعدتا باید در جریان امور قرار می گرفت.
 
 
واکنش رئیس
میزان: واکنش آقای پزشکیان چه بود؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: آقای پزشکیان خیلی خوب جلسه را اداره کرد و من به ایشان گفتم من می روم تا موضوع را پیگیری کنم و پیگیر امور شدم.
 
 
اطلاع جمع
میزان: نمایندگان چگونه مطلع شدند؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: چند نفر از اعضای هیئت رئیسه به میان نمایندگان رفتیم و توضیح دادیم. البته مسئولان دفاتر نمایندگان نیز با خود نماینده ها تماس می گرفتند و آنها را در جریان امور قرار داده بودند.
 
 
صلابت صحن
میزان: اینکه صحن بدون حتی یک دقیقه اختلال و با صلابت به کار خود ادامه داد علت چه بود؟ آیا کسی به آنها گفته بود که چکار کنند؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: اول اینکه برخی از فرزندان و همسران نمایندگان در بخش دفاتر نمایندگان حضور داشتند و دوم اینکه مسئولان دفاتر نمایندگان و احیانا ارباب رجوع آنها در دفاتر حضور داشتند پس نمایندگان نگران بودند و پیگیری می کردند اما اینها دلیل نشد تا صحن علنی را ترک کنند و جلسه ار از اکثریت بیندازند. بنابراین اجازه داند روند پیگیری از مسیرخودش انجام بگیرد.
 
 
واکنش وکلا
میزان: واکنش اولیه نمایندگان به این حادثه چه بود؛ بالاخره این عملیات وحشیانه بی سابقه بود؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: با جرات می گویم دیروز به هیچ وجه هیچ ترسی در چهره نمایندگان ندیدم و نمایندگان با علم بر اینکه در ساختمان کناری صحن علنی چه می گذر به بررسی دستور صحن پرداختند. البته من یاد روزهایی افتادم که در دوران دفاع مقدس و در زیر توپ و تانک انتخابات برگزار می شد که آن زمان بعثی ها حمله می کردند دیروز هم تروریست ها حمله کردند.
 
 
جنگ با تروریست ها
میزان: بعد از آنکه آقای کرم‌پورحقیقی موضوع را به آقای پزشکیان گفت، چکار کردید؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: من به اتفاق ایشان رفتیم بیرون از صحن علنی مجلس، آقای کرم‌پورحقیقی اصرار داشت که باید بروم و با تروریست‌ها بجنگم. من گفتم نه، شما که سلاح در دست دارید همینجا(درب آفتاب صحن علنی که به جایگاه هیئت رئیسه مجلس مشرف می‌شود) بنشیند و اگر احیانا تروریست ها آمدند با انها مقابله کنید و من هم پیگیر امور شدم.
 
 
اطلاع رئیس
میزان: آقای لاریجانی چگونه مطلع شد و برای اداره صحن آمد؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: حتی اگر اتفاق روز گذشته رخ نمی داد آقای لاریجانی باید برای اداره شیفت دوم صحن می آمدند ولی قبل از حضور در صحن از موضوع خبردار شده بودند و خیلی خوبی بخش پایانی جلسه علنی روز گذشته را اداره کردند و به نظرم جلسه علنی روز گذشته یکی از جلسات ماندگار در تاریخ خواهد شد.
 
 
اعداد متفاوت
میزان: درباره تعدا تروریست ها دو عدد متفاوت اعلام شد، هم عدد سه و هم عد چهار مطرح شده است؟ اطلاع دارید دقیقا چند نفر بودند؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: بله 2 عدد گفته شد اما اجساد همه افرادی که روز گذشته شهید  و کشته شدند در حال بررسی است و پس از شناسایی و تشخیص هویت مشخص خواهد شد که دقیقا چند نفر تروریست بودند.
 
 
جلسه هیئت رئیسه
میزان: هیئت  رئیسه به صورت جزئی حمله تروریستی روز گذشته را بررسی خواهد کرد؟
 
امیرآبادی‌فراهانی: بله ما همین امروز در این باره یک جلسه داریم و به صورت دقیق بررسی خواهد شد که تروریست ها چگونه وراد مجلس شدند و چه اتفاقاتی در آن 6 ساعت افتاد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر