کد خبر: 22861
A

بیانیه بیت آیت‌الله هاشمی(ره) به مناسبت حوادث تروریستی تهران

بیانیه بیت آیت‌الله هاشمی(ره)  به مناسبت حوادث تروریستی تهران

دیده بان ایران: در پی وقوع عملیاتهای تروریستی در تهران که به شهادت و آسیب دیدن ده ها تن از شهروندان انجامید، بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای، این حادثه را به ملت ایران و خانواده های قربانیان حادثه تسلیت گفت. 
 
به گزارش دیده بان ایران، در متن این اطلاعیه آمده است: 
١٧ خرداد تهران شاهد حملات تکان دهنده ای بود که بار دیگر خون پاک هموطنانمان را بر زمین ریخت. 
اگرچه این حوادث دردناک تهران برای مردم ایران تکرار خاطرات تلخ اقدامات تروریستی گذشته بود، اما به جهانیان نشان داد ایران بزرگترین قربانی تروریسم است. 
همراه با خانواده هایی که در سوگ عزیزانشان نشسته اند، سوگوار شهروندان بیگناهی هستیم که قربانی تحجر و تعصب کور مذهبی جریان واپسگرا و محصول استعمار هستند که از هر دو سو از جهان اسلام قربانی می گیرد. 
ریشه حوادث تهران را باید در تغییر جغرافیای سیاسی و امنیتی منطقه  جستجو کرد که براساس منافع جریانات تندرویی که در قطبهای جهانی و منطقه ای به قدرت رسیده اند، در پی کشاندن آتش خشونت و ترور و بی ثباتی به ایران هستند. این حملات ترویستی اگرچه تهدیدی برای امنیت کشور به شمار می آید، اما می تواند فرصتی در جهت تقویت وحدت و همبستگی ملی و اثبات مظلومیت ایران در نظام بین الملل باشد. 
در این شرایط حساس، کارامدی دستگاههای امنیتی کشور در کنار همگرایی فراگیر همه جریانات سیاسی و اجتماعی ذیل مفهوم ایران و تحت هدایت رهبرانقلاب می تواند کشور را از مرحله ای که یادآور بحران سال ١٣٦٠ می باشد و با وحدت و حضور حماسی مردم و درایت و تدبیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحت رهبری امام خمینی، موجب پایان بحران شد، عبور دهد. 
در پایان همه دوستداران ایران و علاقمندان نظام را به کنار گذاشتن اختلافات، و همدلی برای حمایت از ایران دعوت می کنیم. 
 
خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 
18 خرداد 1396

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر