کد خبر: 23013
A
سرخو خبر داد:

افتتاح و بهره‌برداری از خط ۷ مترو تهران پس از ۱۰ سال

رییس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح و بهره برداری از خط ۷ مترو پس از ۱۰ سال خبر داد.

افتتاح و بهره‌برداری از خط ۷ مترو تهران پس از ۱۰ سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محسن سرخو با اشاره به اینکه خط ۷ متروی تهران امروز بالاخره افتتاح می‌شود، گفت: بخش عمده‌ خط ۷ مترو تهران امروز به بهره‌برداری خواهد رسید. این خط در کل ۲۷ کیلومتر طول دارد که امروز ۲۲ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه خط ۷ باید تا پایان ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسید، اما به علت مشکلات مالی افتتاح آن به تعویق افتاد، تصریح کرد: خط ۷ از میدان صنعت شروع شده و تا ایستگاه واقع در خیابان شهید محلاتی در اتوبان بسیج ادامه می‌یابد. ۵ کیلومتر باقی مانده خط ۷ نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افزود: این خط دارای ۱۰ ایستگاه است که ۷ ایستگاه آن امروز همزمان با افتتاحیه به بهره‌برداری خواهد رسید. امیدوار هستیم با بهره‌برداری از این خط، بار ترافیکی مسیرهای شرقی- غربی تهران همچون بزرگراه شهید همت و شهید حکیم کاهش یابد و البته با تکمیل ایستگاه‌های میانی تاثیر خط ۷ در تسریع جابجایی بیشتر خواهد بود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: خط ۷ به خط یک و دو متروی تهران متصل است که این اتصال جزو مزیت‌های خط ۷ محسوب شده و قرار است تا ۱۰ روز دیگر بهره برداری شود. سه راند قطار در حال حاضر برای این خط پیش‌بینی شده است. در حقیقت تعداد قطارها محدود است و امیدواریم قطارهای مورد نیاز خط ۷ به زودی تامین شود.

سرخو تصریح کرد: سه و نیم کیلومتر از باقی مانده خط ۷، از میدان صنعت به سمت میدان کتاب و یک و نیم کیلومتر نیز از خیابان شهید محلاتی به سمت شهرک امیرالمومنین در جنوب شرقی تهران ادامه خواهد یافت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر درباره علت به تعویق افتادن بهره‌برداری از خط ۷ توضیح داد: پروژه خط ۷ مترو و پل صدرتوسط یک پیمانکار اجرا شد و پیمانکار اعتبارات را بیشتر به جای هزینه در مترو صرف ساخت بزرگراه صدر کرد و پروژه به تاخیر افتاد. در حالی که خط ۷ پیش از خط ۳ آغاز شده بود، که متاسفانه افتتاح آن به همین علت به تاخیر رسید.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر