کد خبر: 23053
A

داعش؛ دشمن مشترک ایران و غرب

یک روزنامه‌ انگلیسی در گزارشی نوشت: این مقاله با تشریح صحنه حملات تروریستی در تهران و بر شمردن شباهت‌های آن با وقوع حوادث تروریستی در غرب می‌نویسد جنگ ایران علیه داعش که توسط نیروهای متحد سپاه پاسداران ایران انجام می‌شود، ضروری و غیر قابل گریز است. داعش خلیفه‌گری خود را در کنار دیوار ایران ایجاد کرده و نه انگلستان! و از شیعیان بیش از غرب نفرت دارد.

داعش؛ دشمن مشترک ایران و غرب

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، گاردین در مقاله‌ای به قلم مایکل آکس ورسی، نوشته است که حملات تروریستی تهران نشان می‌دهد که ما با ایران در نبرد علیه داعش در یک جبهه قرار داریم. داعش به همان اندازه که از غرب نفرت دارد از شیعیان نفرت دارد. لازم است سیاست خارجی انگلستان این واقعیت را مد نظر قرار دهد که این گروه تروریستی دشمن مشترک ماست.

این مقاله با تشریح صحنه حملات تروریستی در تهران و بر شمردن شباهت های آن با وقوع حوادث تروریستی در غرب می‌نویسد جنگ ایران علیه داعش که توسط نیروهای متحد سپاه پاسداران ایران انجام می‌شود ، ضروری و غیرقابل گریز است. داعش خلیفه‌گری خود را در کنار دیوار ایران ایجاد کرده و نه انگلستان! و از شیعیان بیش از غرب نفرت دارد.

اکنون در ایران پارلمان مورد حمله قرار گرفته است که نماد دموکراسی است و نشان می دهد که داعش نماد جمهوری را از جمهوری اسلامی هدف گرفته است. انگلیس باید ایران را آنگونه که هست ببیند نه آنگونه که مخالفان منطقه‌ای ما می‌خواهند.

در ایران 74% مردم در انتخابات شرکت کردند و روحانی 57% آراء را بدست آورد. روحانی یک فرد معتدل است که در کمپین خود قول بهبود روابط با غرب را داده است. بشدت احمقانه است که دولت‌های غربی از پشت به وی خنجر بزنند و کار او را دشوار کنند.

از جوانب بسیاری، بویژه جنگ با داعش، ایران متحد طبیعی انگلستان، آمریکا و غرب  بشمار می‌رود. توافق هسته‌ای نشان داد می‌توان به بهبود بیشتر روابط امیدوار بود و حوادث تروریستی تهران یک نقطه مهم در این مسیر است.

درباره رقابت‌های مذهبی بین ایران و عربستان غلو شده است بویژه از طریق هراس و حس نا امنی داخلی عربستان و سایر اعضای شورای همکاری، ولی این جنگ ربطی به ما ندارد و نباید در آن مداخله کنیم و جانب یک طرف را بگیریم.

انگلستان نیاز دارد فورا سیاست خارجی خود در باره خلیج فارس را که تحت الشعاع نگاه وزارت خزانه‌داری است، مورد بازنگری قرار دهد سیاستی که باعث شده ما خود را با عربستان متحد کنیم و از دیدگاه‌های آن کشور حمایت نمائیم. با توسعه تروریسم داعش در انگلستان و ضرورت تشدید برخورد با آن ، ادامه این سیاست غلط توجیه ندارد. همچنین لازم است که با بقیه اعضای اتحادیه اروپائی و آمریکا جدا تماس بگیریم که  کار مشابهی انجام دهند.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر