کد خبر: 23185
A

توضیحاتی درباره تصاویر جدید ترور تهران در تلویزیون

مدیر گروه برنامه‌های شبکه افق درباره‌ی بازخوردهای برنامه شب گذشته با موضوع حوادث ترویستی تهران از حضور کارشناس بی‌بی‌سی در برنامه تا پخش تصاویر تازه‌ای از این حادثه به بیان توضیحاتی پرداخت.

توضیحاتی درباره تصاویر جدید ترور تهران در تلویزیون
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محسن ناجی درباره تصاویری که شنبه شب برای اولین بار از حوادث تروریستی تهران از شبکه‌ افق پخش شد و بازخوردهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی نیز به دنبال داشت، اظهار کرد: تصاویری از طریق مجموعه حفاظت سپاه در اختیار ما قرار گرفت که ما بتوانیم با استفاده از آنها شکل و ماهیت حمله تروریستی تهران را برای مردم توضیح دهیم. تصاویر عمدتاً از دوربین مداربسته مجلس بود و بخشی هم تصاویری بود که پس از اتمام حمله ترویستی گرفته بودند که میزان و حجم حمله را نشان می‌داد.
 
او ادامه داد: در هر دو مورد صحنه‌های دلخراشی خصوصاً برای خانواده‌های شهدا این حادثه وجود داشت؛ چراکه این تصاویر صحنه‌های مربوط به کشته ‌شدن قربانیان این حادثه توسط ترویست‌ها را نشان می‌داد که بسیار ناراحت‌کننده و غم‌انگیز بود. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که به خاطر حفظ شرایط روحی جامعه و خانواده‌های شهدا و همچنین با توجه به رعلایت اصل اخلاق حرفه‌ای رسانه این تصاویر را تا آنجایی که می‌توانیم پخش نکنیم.
 
مدیر گروه برنامه‌های شبکه افق در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد که بخش بیشتری از این تصاویر در آینده پخش شود، گفت: ما درصدد هستیم که مستندی از این واقعه تروریستی تولید کنیم که در حال حاضر در دست تولید قرار دارد. شاید در این مستند که فرصت بیشتری برای تدوین مجدد این تصاویر در اختیار داریم، بخش بیشتری از تصاویر را پخش کنیم. با توجه به وضعیت پیش‌آمده و مستنداتی که در اختیار داریم تصمیم گرفتیم تا مستندی تولید کنیم و در آن به شرایط حضور تروریست‌ها در مجلس و حرم، نحوه عملکرد آنها، خود شخصیت‌ تروریست‌ها و شخصیت‌هایی که نقش قهرمانانه‌ای در مقابله با ترویست‌ها ایفا کردند همانند شهید تیموری و جانباز یوسفی بپردازیم. امیدواریم این مستند تا دو هفته دیگر آماده پخش شود.
 
ناجی با اشاره هدف تولید برنامه شب‌گذشته شبکه افق که در آن سردار علی‌ اصغر گرجی‌زاده - فرمانده حفاظت سپاه - توضیحاتی درباره نحوه مقابله با ترویست‌ها ارائه داد، خاطرنشان کرد: به خاطر هجمه‌هایی که درباره این موضوع وجود داشت و همچنین به دلیل اینکه گزارش‌هایی که در این مدت برای مردم پخش شده بود، کافی نبودند و بعضاً اطلاعات درستی هم انعکاس داده نمی‌شد، تشخص دادیم که نیاز است برای مردم شفاف‌سازی‌ شود.
 
او در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه افق برنامه‌ای برای پخش اطلاعات وزارت اطلاعات درباره حادثه تروریستی تهران نیز در دستور کار دارد، بیان کرد: ما آمادگی داریم که دوستان وزارت اطلاعات نیز اطلاعات خودشان را مستدل و تدوین‌شده در برنامه‌ای ارائه کنند. ما آمادگی داریم که فضای این برنامه را در اختیار آنها قرار دهیم. البته تاکنون رایزنی‌هایی هم در این راستا صورت گرفته است، ولی از آنجا که اطلاعات آنها نیازمند تحقیقات گسترده است و با تأخیر فراهم می‌شود، ممکن است این، به زمان‌های دیگری موکول شود، ولی به هر حال ما هر زمان این آمادگی را داریم.
 
مدیر گروه برنامه‌های شبکه افق همچنین درباره‌ی بازخوردهای این برنامه به ویژه درباره ارتباط مستقیم با کارشناس شبکه بی‌بی‌سی در میان مخاطبان، اظهار کرد: بازخوردهای برنامه به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. در بخش داخلی با توجه به اینکه حادثه ترویستی تهران یکی از موضوعات مهم فضای فعلی کشورمان است، قاعدتاً پخش تصاویر این خادثه باعث برانگیختن حساسیت‌های خبرگزاری‌ها و مردم شد. ما از لحظات اولیه پخش برنامه شاهد بازخوردهای زیادی در شبکه‌های مجازی بودیم. 
 
او ادامه داد: در بازخوردهای خارجی نیز که بیشتر مربوط به حضور تحلیل‌گر برنامه آقای علیزاده بود نیز بازخوردهای گسترده‌ای داشتیم. آقای علیزاده که به عنوان کارشناس و تحلیل‌گر شبکه بی‌بی‌سی شناخته شده‌اند، بسیار در بیان مواضع خودشان آزاده هستند. ما با وجود اینکه در برخی از زمینه‌ها با ایشان تضاد و تقابل فکری داشتیم، ولی با توجه به اینکه در این زمینه مواضع ایشان به مواضع ما نزدیک بود، تصمیم گرفتیم از او برای حضور در آنتن زنده شبکه افق دعوت کنیم که این کار نیازمند هوشمندی و جسارت همکاران ما در شبکه افق بود.
 
ناجی خاطرنشان کرد: در کل می‌توان گفت که حضور آقای علیزاده در برنامه، بازخوردهای عجیب و تازه‌ای به همراه داشت. برای ما هم خیلی جالب بود که برخی نسبت به این موضوع تا این اندازه حساس شوند. افرادی که اگر کارشناسان بی‌بی‌سی نسبت به مواضع جمهوری اسلامی نقدی داشته باشند، این افرد را حلواحلوا می‌کنند و حرف‌های آنها را انعکاس می‌دهند، ولی وقتی کارشناس همان شبکه در پازل جمهوری اسلامی سخن می‌گوید، توهین می‌کنند و به او دشنام می‌دهند. جالب است این جریانی که خودش را آزاداندیش و مبادی آزادی بیان می‌داند، در مواقعی که باید به درستی موضع بگیرد، نمی‌تواند این کار را انجام دهد.- ایسنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر