کد خبر: 23197
A

مسائل امنیتی از دلایل توقف تماس صوتی تلگرام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به قطع تماس صوتی تلگرام توسط مقامات قضایی کشور، گفت: مسائل امنیتی از دلایل توقف تماس صوتی تلگرام بوده است و این موضوع که برخی مطرح می کنند مبنی بر اینکه چرا تماس صوتی برخی شبکه های مجازی متوقف نشده اما تماس صوتی تلگرام قطع شده به دلیل تعداد زیاد کاربران تلگرام است که اشرافیت و نظارت بر آن را دشوارتر می کند.

مسائل امنیتی از دلایل توقف تماس صوتی تلگرام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:افرادی که در سال های گذشته مبلغی را به عنوان ودیعه تلفن همراه پرداخت کرده اند، خطوط تلفنشان تا مبلغ همان ودیعه پرداختی قطع نمی شود.

محمود واعظی درباره تعیین تکلیف ودیعه های تلفن همراه و ثابت گفت: نوع تعیین تکلیف ودیعه های تلفن همراه و ثابت در حال بررسی است، اما یکی از اقدامات صورت گرفته در این بخش این بوده که افرادی که در گذشته ودیعه تلفن هراه یا ثابت داشته اند، اگر بدهی پرداخت قبوض داشته باشند، تا زمانی که میزان بدهی از حد ودیعه افزایش نیابد، تلفن همراه یا ثابتشان قطع نمی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:افرادی که هم اکنون برای دریافت خطوط تلفن همراه و ثابت ثبت نام می کنند، معمولا هزینه ای ١٠٠ هزار تومانی را به عنوان پرداخت کرده اند و تا همین میزان بدهی تلفنشان قطع نمی شود، اما افرادی که در سال های گذشته حدود ۵٠٠هزار تومان به عنوان ودیعه پرداخت کرده اند، تا رقم ۵٠٠ هزارتومان بدهی خط تلفنشان قطع نمی شود.

وی با اشاره به قطع تماس صوتی تلگرام توسط مقامات قضایی کشور، ادامه داد: عملا راه اندازی تماس صوتی تلگرام از اختیار وزارت ارتباطات خارج شده و راه اندازی مجدد آن منوط به تصمیم جدید مقامات قضایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:مسائل امنیتی از دلایل توقف تماس صوتی تلگرام بوده است و این موضوع که برخی مطرح می کنند مبنی بر اینکه چرا تماس صوتی برخی شبکه های مجازی متوقف نشده اما تماس صوتی تلگرام قطع شده به دلیل تعداد زیاد کاربران تلگرام است که اشرافیت و نظارت بر آن را دشوارتر می کند.- خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر