کد خبر: 23243
A

شهرداری تهران در ساماندهی سواحل شمال کشور مشارکت کند

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه باید سرویس و خدمات کافی برای گردشگران در سواحل لحاظ شود، گفت: از آنجا که جمعیت قابل توجهی از شهروندان تهرانی در استان‌های شمالی از جمله مازندران به عنوان گردشگر حضور می‌یابند. از شهرداری تهران درخواست پیش بینی تمهیدات برای مدیریت گردشگران در استان‌های شمالی را داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی ملا زاده جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در جلسه بررسی تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در مورد طرح‌های سالم سازی شناگاه‌ها اظهار کرد: در بحث ساماندهی، نیروهای موثری حضور دارند که نقش مهمی ایفا می‌کنند. نیروهای نجات غریق، هلال احمر، اورژانس، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بسیج و سایر بخش‌ها در ساماندهی سواحل مسئولیت‌های پررنگ دارند.

وی بر ضرورت آماده باش استان‌های شمال کشور برای پذیرش گردشگر در ایام تعطیلات عید فطر تاکید کرد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در موضوع ساماندهی سواحل، مدیریت پسماند بحث مهمی است گفت: در شرایط حاضر از جهت پسماند در سواحل دچار گرفتاری‌هایی هستیم و می‌توان با اتخاذ تمهیداتی با کمک سایر نهادها و دستگاه‌ها موضوع پسماند در سواحل را حل و فصل کرد.

ملازاده در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در این منطقه قیمت گران برخی کالاها بدون توجیه است، ادامه داد: سال گذشته تعزیرات حرکت خوبی را در این زمینه آغاز کرد و تیم‌های تخصصی به این موضوع ورود کردند ولی بهبود در حد قابل توجهی حاصل نشد و با شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به تعطیلات ایام عید فطر اظهار کرد: باید در استان‌ها ساماندهی شرایط وجود داشته و نسبت به پذیرش توریست آماده باش باشند. فعال شدن گردشگری در مناطق مختلف فرصت اشتغال زایی را نیز ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت بهداشت در بحث ساماندهی سواحل و شناگاه‌ها دو ماموریت را دنبال می‌کند. اول اینکه از مرگ نابهنگام مردم جلوگیری می‌کند که متاسفانه هر سال این اتفاق می‌افتد و سعی داریم تعداد آن را کاهش دهیم.

وی افزود: ماموریت دوم جلوگیری از معلولیت، ناتوانی و بیماری‌ها است. از آنجا که همکاری‌های بین بخشی یکی از مشکلات کنونی ما است لازم است در این زمینه بازبینی صورت گیرد. نسبت به سال‌های گذشته تفاهم و هماهنگی بین دستگاه‌ها بهتر شده ولی هنوز مشکلاتی باقی مانده است.

سیاری تاکید کرد: نصب پرچم در شناگاه‌ها مبنی بر آلوده بودن آنها یا تمیز بودن آنها، ضروری است._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر