کد خبر: 23274
A

تشکیل پرونده کودک آزاری در مراکز نگهداری کودکان اوتیسم

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی گفت: بر اساس تعدادی شکایت وارد شده از طرف برخی از والدین کودکان اوتیسم، پرونده این کودک آزاری در دادسرا تشکیل شده است.

تشکیل پرونده کودک آزاری در مراکز نگهداری کودکان اوتیسم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، قاضی محمد بخشی محبی در همین رابطه اظهار کرد: به علت شکایت تعدادی از والدین مبنی بر کودک آزاری کودکان اوتیسم، از بهزیستی استان خواسته شد تا در این خصوص تحقیق و بررسی انجام شود که بر همین اساس جلسه ای با حضور نمایندگان بهزیستی و علوم پزشکی تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه که معاونان بهزیستی استان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از خانواده‌های کودکان اوتیسم و شاهدین کودک آزاری حضور داشتند پرونده کیفری تشکیل و به بازپرسی ارجاع شد.

بخشی محبی خاطرنشان کرد: در این پرونده دو متهم به کودک آزاری مورد شکایت قرار گرفتند که این دو متهم در مراکز مختلف نگهداری کودکان اوتیسم فعالیت می کردند. 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه تشکیل این جلسه تنها رسیدگی به این شکایات نیست، گفت: اصل موضوع ساماندهی مشکلات کودکان اوتیسم بود و اینکه چون این کودکان از لحاظ روحی دارای مشکلاتی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و تمام کودکان در شرایط مطلوب قرار داشته باشند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه در شکایات وارد شده چند مورد آسیب و شکستگی بدن گزارش شده است. 

بخشی محبی یادآور شد: خانواده این بیماران باید ضمن توجه ویژه به نوع و نحوه درمان این کودکان از مراکز مجاز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استفاده کنند و چنانچه در این راستا شکایتی دارند تا پایان هفته جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مشهد مراجعه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر