کد خبر: 23287
A

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از زبان معاون وزیر

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه در صدد فراهم کردن شرایط فرهنگی مناسب برای حضور زنان در مراکز ورزشی به عنوان تماشاگر است.

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از زبان معاون وزیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فریبا محمدیان اظهار کرد: برای فراهم ساختن شرایط فرهنگی حضور بانوان به عنوان تماشاگر در میادین ورزشی باید به ملاحظات شرعی و شان زنان توجه شود و از هرگونه حرکت شتابزده ای در این مسیر خودداری کرد.


وی افزود:‌ اقدامات شتابزده در این حوزه به جای تاثیرات مثبت در توسعه ورزش و سلامت خانواده ها، اثرات منفی خواهد داشت و مهمترین نهاد جامعه را با بحران جدی مواجه کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان حضور در جایگاه تماشاگران در میادین ورزشی را یکی از مطالبات جامعه زنان عنوان کرد و در دسته بندی ورزش هایی که زنان می توانند به عنوان تماشاگر در آنها حضور داشته باشند، گفت: در دسته ای از ورزش ها چون بدمینتون، قایقرانی، تیراندازی و رشته هایی از این دست خانواده ها بدون هیچ دغدغه ای امکان حضور در محل مسابقه و تماشای رقابت ورزشکاران را دارند.
محمدیان افزود: در برخی از رشته ها ظرفیت حضور خانواده و زنان در جایگاه تماشاگر وجود دارد، اما امکانات و سخت افزارهای لازم برای حضور آنان در سالن ها و ورزشگاه های برگزاری این رقابت ها فراهم نشده است.


وی گفت: به عنوان مثال در رشته های چون فوتبال، باید مناسب سازی های لازم در ورزشگاه ها صورت گیرد، محل ورود و خروج، سرویس های بهداشتی و سایر امکانات به صورت مستقل برای زنان و مردان طراحی و آماده شود و از سوی دیگر مدیریت برگزاری این رقابت ها نیز آمادگی حضور زنان و خانواده ها را داشته باشند.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر