کد خبر: 23294
A

با وجود برخی اعتراض‌ها اعتبارنامه حسن کامران تأیید شد

با وجود اعتراض نمایندگان اصلاح طلب مجلس به اعتبارنامه حسن کامران، این نماینده جواز حضورش را از نمایندگان مجلس دهم دریافت کرد و در کنار سه نماینده میاندوره‌ای دیگر به جمع نمایندگان مجلس دهم پیوست.

با وجود برخی اعتراض‌ها اعتبارنامه حسن کامران تأیید شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ بررسی اعتبارنامه نمایندگان میان دوره ای امروز در دستور کار مجلس قرار گرفت.

سید مصطفی ذوالقدر در قرائت گزارش شعبه سه در مورد اعتبارنامه ناصر شریفی حوزه انتخابیه بندرلنگه گفت: این حوزه انتخابیه به "گاوبندی سابق" معروف است، نظر ما هم گاوبندی هست! بعد از انجام مراسم تحلیف، اعتبار نامه آقای شریفی به این شعبه ارجاع شد و بعد از رسیدگی با اکثریت آراء تأیید شد.

علی جلیلی شیروانی نماینده مراغه و عجب شیر و بیت‎الله عبداللهی از حوزه اهر و هریس، 2 نماینده دیگری بودند که اعتبارنامه شان به ترتیب از سوی شعبه 13 و شعبه 2 تأیید شد.

سرانجام نوبت به گزارش شعبه 2 در مورد اعتبارنامه حوزه انتخابیه پر حاشیه مجلس دهم،‌ یعنی اصفهان رسید. بعد از آنکه مینو خالقی از حضور در مجلس دهم بازماند،‌حسن کامران در انتخابات میاندوره‌ای به عنوان منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان معرفی شد.

اما در رابطه با بررسی اعتبارنامه این نماینده نیز حاشیه‌های انتخاباتی همچنان ادامه داشت،‌ تا جایی که زمان قرائت گزارش بررسی اعتبارنامه کامران، گفته شد که «قاسم میرزایی نیکو،‌ عبدالرضا هاشمی زایی و جواد فتحی و سید فاطمه حسینی» ، 4 نماینده اصلاح طلب مجلس دهم،‌ نسبت به این موضوع اعتراض داشتند اما سرانجام با اکثریت آراء، اعتبارنامه حسن کامران منتخب مردم اصفهان تأیید شد.

البته برخلاف سه نماینده دیگر، که هیچ یک از نمایندگان در صحن علنی نسبت به تأیید اعتبارنامه‎شان اعتراضی نداشت؛ بعد از قرائت گزارش شعبه 2 ،‌ وقتی پزشکیان از نمایندگان پرسید که کسی نسبت به اعتبارنامه حسن کامران اعتراض دارد یا خیر؟، عبدالرضا هاشم زایی نماینده اصلاح طلب مجلس لب به اعتراض گشود و گفت: من معترضم اما صلاحیت شخصی آقای کامران را مورد نظر ندارم و به انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان در مرحله دوم اعتراض دارم. این موضوع باید به کمیسیون تحقیق برود. خداحافظ شما!

پزشکیان نیز پس از گفته هاشمی زایی، گفت: به صلاحیت شخصی آقای کامران اعتراضی ندارند و پس اعتبار نامه ایشان تأیید شد.

بر این اساس هر 4 نماینده انتخابات میاندوره‌ای مجلس، به طور رسمی ردای نماینده مجلس دهم را بر تن کردند.- خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر