کد خبر: 23327
A

امروز از هر زمان دیگر به آرمان آزادی قدس شریف نزدیکتریم

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: فلسطین رمز وحدت و جهاد امت اسلامی است و ما امروز از هر روز دیگر به آرمان آزادی قدس شریف نزدیک‌تر هستیم و شرایط و تحولات منطقه به نفع جریان مقاومت و بیداری اسلامی است.

امروز از هر زمان دیگر به آرمان آزادی قدس شریف نزدیکتریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دومین نشست ستاد انتفاضه و قدس با هدف برنامه‌ریزی در خصوص مقدمات برگزاری روز جهانی قدس و تعیین شعار محوری روز قدس 1396 در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.


رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست ضمن ارائه تحلیلی از شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی و تحولات جدید منطقه گفت: هر ساله در آستانه روز جهانی قدس، شاهد شرایط جدیدی در منطقه هستیم که برنامه‌ها و شعار محوری روز قدس باید متناسب با این شرایط جدید، برنامه‌ریزی شود.
 
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اتفاقات اخیر منطقه را عامل تقویت روحیه در جبهه مقاومت عنوان و تصریح کرد: در روزهای گذشته ارتش سوریه و عراق در مبارزه با عناصر تکفیری به مرز مشترک دو کشور رسیدند و دست دادن سوری‌ها و عراقی‌ها در مرز مشترک، به این معنی است که داعش در این منطقه شکست خورده و عقب‌نشینی کرده و در واقع فعالیت تکفیری‌ها و حامیان آنها در این محدوده متوقف شده است و این خبر بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای است.

وی با تاکید بر این‌که شکست داعش پیام‌هایی برای حامیان آنها در منطقه داشت، افزود: ایستادگی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل که با اعتصاب غذا همراه بود در نهایت به نتیجه رسید و اسرائیل مجبور شد، برخی از خواسته‌های آنان را بپذیرد و از موضع خود عقب‌نشینی کند. این خبر، در این مقطع مهم، موجب تقویت روحیه مقاومت و ملت فلسطین شد.

شریف در ادامه تصریح کرد: رویداد دیگری که در رابطه با موضوع فلسطین می‌تواند دارای اهمیت باشد، موضوع قطر و خواسته‌های عربستان از دولت قطر است. در خواسته‌های عربستان از قطر، شروطی به چشم می‌خورد که با مساله فلسطین و مقاومت ارتباط دارد. اخراج حماس، عدم حمایت از جبهه مقاومت و قطع ارتباط با جمهوری اسلامی ایران، از جمله این شروط است.

وی افزود: در مساله عربستان و قطر، افشاگری‌هایی صورت گرفت که حقانیت جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش آشکار ساخت. طرح این مسائل و شفاف‌سازی در خصوص آنها در فضاسازی تبلیغاتی و روانی در آستانه روز قدس از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه این نشست حسین رویوران کارشناس مسائل منطقه، تحلیلی از شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی ارائه داد و اظهار کرد: فرایند روز قدس، یک فرایند وحدت آفرین برای جهان اسلام است که متأسفانه کشور عربستان با یک روند واگرایانه، کاملا مخالف این فرایند حرکت می‌کند.

وی با انتقاد از تروریست خواندن گروه‌های مقاومت توسط کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی افزود: از سال 2011 تا کنون، جنایات بزرگی در کشور سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی اتفاق افتاده و هزاران نفر کشته شدند و میلیون‌ها آواره و مجروح بر جای مانده و این در حالی است که هزینه‌های این جنایات را عربستان و برخی کشورهای منطقه پرداخت کرده‌اند.

رویوران با بیان این‌که پشت پرده این تحرکات، دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند و این کشورها مجری سیاست‌های آنان هستند، گفت: در غرب فقط حفظ ظاهر می‌شود و شعارهای حقوق بشر مطرح می‌شود ولی در واقع این جنایات با دخالت و حمایت آنان رقم می‌خورد و سپس یک کشور یا گروه به عنوان قربانی معرفی می‌شوند و مورد هجمه و اتهام گسترده قرار می‌گیرند تا سرپوشی برای سیاست و جنایات آنان باشد.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس در ایران نیز همین اتفاق رخ داد، وقتی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی نتوانستند در مقابل رزمندگان ایرانی کاری از پیش ببرند، به سلاح‌های شیمیایی متوصل شدند و سلاح شیمیایی در اختیار عراق گذاشتند که آسیب‌های شدیدی به ملت ایران و مردم عراق وارد کرد. همین حامیان، سپس صدام را به عنوان متهم اصلی معرفی کردند و در نهایت او را قربانی جنایت‌های خود ساختند و در حال حاضر هم همین سناریو در منطقه در حال شکل‌گیری و اجراست.

رویوران تاکید کرد: نکته مهم این است که پشت پرده بسیاری از این جنایات غیرقابل باور، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و کشورهای عربی منطقه با هدایت آنها نقش آفرینی می‌کنند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل خاورمیانه افزود: در شرایط کنونی روشنگری در این خصوص از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید به آن پرداخته شود و پشت پرده این جنایات در آستانه روز قدس مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به این که در شرایط حساسی قرار داریم و باید شناخت درست و روشنی از فضای منطقه و شرایط آن داشته باشیم گفت: در گام نخست باید آگاه باشیم که رژیم صهیونیستی چه نقشه‌ای برای منطقه دارد و چه اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را دنبال می‌کند تا بتوانیم با آن نقشه و هدف مقابله کنیم.

اختری اضافه کرد: اکنون آمریکا و اسرائیل می‌خواهند، دولت اسرائیل به شکل قانونی و رسمی در منطقه پذیرفته شود، بنا بر این ابتدا به دنبال عادی سازی روابط اعراب و کشورهای اسلامی با رژیم اسرائیل هستند و تمام عوامل آنها در منطقه، همین هدف را دنبال می‌کنند.

وی افزود: آنها فهمیده‌اند که با شرایط پیش رو امکان گسترش اراضی و محدوده جغرافیای اسرائیل و اخراج فلسطینیان وجود ندارد، بنا بر این سیاست آنها ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی است تا یک قدرت بزرگ در منطقه بر علیه آنان شکل نگیرد و این همان تفکری است که امام خمینی(ره) به دنبال تحقق آن بودند.

اختری در پایان خاطرنشان کرد: شعار ما در آستانه روز قدس، باید مقابله با عادی سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل باشد و همچنین باید اتحاد و وحدت کشورهای عربی و اسلامی را تقویت و محکم‌تر کند.

در ادامه جلسه اعضاء پیشنهاداتی در خصوص شعار محوری روز قدس امسال ارائه و بر حمایت از آرمان فلسطین و تاکید بر وحدت امت اسلامی با محوریت قدس و فلسطین، توجه به خطر عادی سازی روابط کشورهای اسلامی و عربی با رژیم اسرائیل و روشنگری در خصوص تبعات آن و زوال و نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس امسال تاکید کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر