کد خبر: 23531
A

آب رفتن امواج صدا و سیما در مناطق کوهستانی مازندران

دریافت شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران همواره در مناطق کوهستانی مازندران با مشکل مواجه بود ولی دیجیتالی شدن قرار بود این مشکل را رفع کند که ظاهرا برای بسیاری از مناطق تاکنون مشکل گشا نبوده است .

آب رفتن امواج صدا و سیما در مناطق کوهستانی مازندران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تمامی شهرستان های مازندران دارای مناطق کوهستانی و ییلاقی هستند ، مناطقی خوش آب و هوا با جمعیتی پراکنده در روستاها و آبادی هائی که در دل جنگل یا دامنه و بالای رشته کوههای البرز جا خوش کرده اند.
امواج صدا و سیما همواره از زمان پیدایش تاکنون در رسیدن به این مناطق گوئی نیازمند فرستنده هائی با ' زنجیرچرخ ' بوده که بتواند در هوای سرد کوهستانی دوام بیاورد. گیرنده های ساکنان ییلاقات مازندران نیز اگر هر از چندگاهی توانسته اند معدود شبکه های سیما را دریافت کنند از خوش مکانی منزل یا زبردستی نصاب بوده است .
مشکل در دریافت شبکه های دیجیتالی صدا و سیما در همه این مناطق یکسان نیست ولی در بعضی از مناطق تقریبا ساکنان دائمی آنها را ناامید کرده است مانند بخش کوهستانی ' هزارجریب ' شهرستان نکا و ' یانسر ' در شهرستان بهشهر در شرق استان . 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار نکا امروز پنجشنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات پوشش شبکه های دیجیتال صدا و سیما در این شهرستان ، گفت : تحت پوشش قرار گرفتن همه نقاط شهرستان به شبکه های دیجیتال نیاز امروز جامعه برای دسترسی آسان به برنامه های صدا و سیماست.
جعفر احمدی افزود : وضعیت عمومی پوشش دهی شبکه دیجیتال صدا و سیما در این شهرستان و بخصوص در روستاها رضایت بخش نیست و باید چاره اندیشی شود.
فرماندار نکا خواستار توجه ویژه مسئولان صدا و سیمای استان مازندران به این شهرستان در زمینه توسعه زیر ساخت های فنی دیجیتالی شد و بیان داشت : مردم در روستاهای بخش کوهستانی هزارجریب همچنان برای دریافت شبکه دیجیتالی صدا و سیما مشکل دارند و به ما شکایت می کنند.
وی افزود : توجه به پوشش شبکه دیجیتال در نقاط مختلف شهرستان و در مناطق مختلف شهری و روستایی از انتظارات مهم مردم در این بخش است که امیدواریم با همکاری بیشتر صدا و سیمای مرکز مازندران عملیاتی شود.
دو سال پیش بخشدار هزارجریب نکا با اعلام این که امواج تلویزیونی در این بخش بسیار ضعیف و در برخی از روستاها اصلا قابل دریافت نیست ، به خبرنگار ایرنا گفته بود : در بازدیدی که کارشناسان صدا و سیما از مناطق مختلف هزارجریب داشتند مقرر شد تا نسبت به احداث و نصب دکل های دیجیتالی در اسرع وقت اقدام شود تا مردم بخش هزار جریب بتوانند برنامه های صدا وسیما را با کیفیت بالا مشاهده کنند. 
با این که برای تحقق وعده کارشناسان صدا و سیما به بخشدار هزارجریب بیشتر از 2 سال گذشته ، ولی همچنان مشکل پابرجاست و امواج تلویزیون در بسیاری از روستاهای این منطقه در دسترس نیست .
این وضعیت در فصل پائیز و زمستان و هنگام بارندگی در دیگر فصول سال تشدید می شود.
هزارجریب یکی از بخش های شهرستان نکا در شرق مازندران است که 63 روستا و حدود 16 هزار نفر جمعیت ثابت دارد.
جمعیت این بخش ییلاقی و خوش آب و هوا در فصل بهار و تابستان به خاطر تابستان گذرانی بومیان مازندران تا چند برابر افزایش می یابد ._ایرنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر